یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ساعت ۶:۰
مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی:  

نوروزگاه‌های عشایری خراسان شمالی میزبان مسافران می‌شوند

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: سیاه چادرهای عشایری استان در قالب اجرای طرح نوروزگاه‌های عشایری از فردا با هدف میزبانی از مسافران نوروزی در سه منطقه استان برپا می‌شوند.
نوروزگاه‌های عشایری خراسان شمالی میزبان مسافران می‌شوند,

رضا روشن ضمیر در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: برپایی نوروزگاه‌های عشایری در استان در سه منطقه شامل ورودی بوستان باباامان شهر بجنورد، در محور چمن بید (ورودی روستای دشت) و ۱۰ کیلومتری شهر فاروج برنامه ریزی شده بود که از ۲۷ اسفند ماه جاری انجام می‌شود.
روشن ضمیر در ادامه با یادآوری این مطلب که در استان برپایی نوروزگاه‌های عشایری با هدف تقویت گردشگری با بهره مندی از ظرفیت و توانمندی جامعه عشایری استان از اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۱ کلید خورد، بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۲ نیز در سه منطقه اشاره شده ۱۱ سیاه چادر در قالب اجرای طرح نوروزگاه‌های عشایری استان برپا شدند که میزبان حضور مسافران در این سیاه چادرها بودند و با استقبال بسیار خوب عموم مردم مواجه شدند.
وی افزود: در نوروز ۱۴۰۲، ۱۶ هزار خدمت شامل عرضه فتیر، قطاب، لبنیات، آش و دست بافته‌های داری تولید شده توسط جامعه عشایری استان به مسافران ارائه شدند و به فروش رسیدند.
مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان متقارن شده است، عنوان کرد: احتمال دارد که در نوروز پیش رو متاثر از تقارن این دو مناسبت، نوروز گاه‌های عشایری استان همانند نوروز ۱۴۰۲ از استقبال و حضور چشمگیر مسافران بهره مند نشوند.
وی گفت: با این وجود، خانوارهای عشایری استان بیشتر متقاضی برپایی سیاه چادر نوروزگاه عشایری در ورودی بوستان باباامان بوده‌اند.
در عین حال، روشن ضمیر در خاتمه با اذعان بر این نکته که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان درباره تقویت و بهره برداری از ظرفیت و توانمندی‌های عشایری استان برای توسعه پیشران گردشگری استان ضعیف عمل می‌کند، گفت: این در حالی است که انتظار است این ظرفیت بالقوه گردشگری استان به عنوان ظرفیتی بالفعل و اثرگذار بسیار پر اهمیت در نظر گرفته شود.
انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک