یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ساعت ۷:۰
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی:

۷۸ تن قاچاق چوب‌های تاغ در خراسان شمالی کشف شد 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در همکاری مشترک با فراجای استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، طی ۱۱ ماهه امسال ۷۸ تن قاچاق چوب‌های تاغ، در حین عبور از استان کشف شد.  
۷۸ تن قاچاق چوب‌های تاغ در خراسان شمالی کشف شد ,

سرهنگ تقی تویی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: درخت تاغ، گونه‌ای از درختان بیابانی است که در اقلیم خشک روییده می‌شود و مقاوم به شرایط سخت آب و هوایی مناطق بیابانی است.  
سرهنگ تویی با بیان اینکه بافت درخت تاغ که مقاوم به خشکی است، بسیار منسجم است، عنوان کرد: سطوح قابل توجهی از عرصه‌های منابع طبیعی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تحت پوشش درختان تاغ است که مانع فرسایش خاک می‌شوند.  
وی در ادامه با اعلام اینکه بر اساس قانون قطع و برداشت این گونه درخت بیابانی ممنوع است، تصریح کرد: با این وجود، عده‌ای از سودجویان و دلالان به قطع و برداشت این درختان برای تولید زغال با کیفیت در واحدهای تولید زغال و صادرات زغال تاغ به کشورهای همجوار ایران با هدف سودزایی بیشتر اقدام می‌کنند.  
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: عده‌ای دلال با جلب نظر شماری از اهالی بومی در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی نسبت به قطع، برداشت و انتقال چوب‌های تاغ به واحدهای تولید زغال اقدام می‌کنند که بخشی از این درختان ممنوع القطع از خراسان شمالی عبور داده می‌شوند.  
وی اعلام کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۲۷ تن چوب تاغ و در ۱۱ ماهه امسال نیز ۷۸ تن چوب تاغ کشف شدند که این چوب‌ها از استان خراسان رضوی و جنوبی قطع و برای انتقال از خراسان شمالی عبور داده می‌شدند که کشف شدند.  
وی افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته بابت چوب‌های تاغ کشف شده هشت پرونده و در ۱۱ ماهه امسال نیز ۲۳ پرونده تشکیل و به قوه قضاییه ارجاع شدند.  
سرهنگ تویی خاطرنشان کرد: به طور کلی، در استان نیز درباره درختان جنگلی و بیابانی استان کشف مبنی بر قطع درختان از عرصه‌های جنگلی و بیابانی استان در حد بسیار ناچیز بوده است.  
انتهای خبر/قهرمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک