دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ساعت ۱۳:۶
استاندار خراسان شمالی:  

شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی آباد مستعد تحول عظیم هستند 

استاندار خراسان شمالی شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد را مستعد تحول عظیم دانست و گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های قابل توجه در این دو شهرستان، امیدواریم به زودی تسریع در پیشرفت را شاهد باشیم.  
 شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی آباد مستعد تحول عظیم هستند ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، محمدرضا حسین نژاد در نشست صمیمی استاندار با منتخب مردم اسفراین و بام و صفی آباد و جمعی از فرهیختگان علمی و فعالان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، حسین نژاد استاندار خراسان شمالی، خلق افتخار برای خراسان شمالی در مشارکت سیاسی به ویژه توسط مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد را نشان از اهمیت دادن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.  
وی اظهار داشت: با توجه به تجربه دوره‌های متعدد حضور هادی قوامی در مجلس و در معاونت وزارت، انجام کار علمی اساس کار نماینده منتخب مردم اسفراین و بام و صفی آباد است.  
وی با بیان اینکه همواره تلاش شده تا به دور از حاشیه، اقدامات توسعه‌ای را با همدلی همه مسئولین اعم از نماینده ولی فقیه و امامان جمعه و نمایندگان مجلس و… انجام دهم، گفت: اتحاد و همدلی در بین فرمانداران با سایر مسئولان را مورد تاکید قرار داده‌ایم.  
حسین نژاد با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های اصلی استان همیشه اولویت کار ما بوده است، گفت: اتمام سد بیدواز که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ فقط ۳۵ میلیارد تومان اعتبار داشت، با هزینه ۱۴۷ میلیارد تومان در این دولت و برای سد گلمندره از مصوبات سفر رهبری که تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار در این دولت اختصاص یافت.  
استاندار بیان کرد: برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.  
محمدرضا حسین نژاد با اشاره به اینکه اجرای طرح پساب بجنورد به پتروشیمی از مصوبات سفر ریاست جمهوری و اختصاص اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی را دیگر اقدام مهم و شاخص استان عنوان کرد.  
وی اظهار داشت: اخذ ماده ۲۳ آب‌های سرانی که آب استان را تامین می‌کند و انقلاب در بخش کشاورزی است، تکمیل آسفالت راه‌های روستایی بالای پنجاه خانوار، تکمیل سالن‌های ورزشی بجنورد، شیروان و اسفراین، آبرسانی، افتتاح بند لاستیکی پس از ۱۵ سال، تکمیل بیمارستان پورسینای آشخانه، کاهش نرخ بیکاری، افزایش میزان مشارکت اقتصادی، تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال ایجاد شده، بهبود جایگاه استان در نرخ تورم، فعال سازی ۱۳۸ واحد تولیدی راکد و اشتغال یک هزار و ۱۲۱ نفر، رشد ۶۶۰ درصدی صدور مجوز احزاب، بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در استان است اما کافی نیست لذا اگر ارتباط ما با نمایندگان مجلس قوی‌تر باشد توسعه استان را شاهد خواهیم بود.  
در ادامه این نشست هادی قوامی، منتخب مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: کسب رتبه نخست اسفراین و بام و صفی آباد در مشارکت در انتخابات و رتبه پنجم استان در کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان از اهمیت ویژه مردم به توسعه و پیشرفت دارد لذا امیدواریم با این مشارکت بالای سیاسی بتوانیم شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه استان هم باشیم.  
وی، بیکاری و تورم را مهم‌ترین اولویت در مجلس دوازدهم شورای اسلامی ذکر کرد و افزود: تنها راه برون رفت از وضع موجود اجرای طرح مردمی کردن اقتصاد است.  
قوامی با تاکید بر اینکه دنبال نمایش دادن نیستیم بلکه دنبال اجرای طرح آمایش هستیم، خاطرنشان کرد: برای توسعه استان نیازمند خط مشی درست هستیم. ایجاد صنایع پسین و پیشین صنایع بزرگ و اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید مورد توجه قرار گیرد.  
وی بیان کرد: توجه به حوزه زیر ساخت‌ها به ویژه راه، راه آهن، برق، گاز، حل مشکل تنش آبی باید مورد اولویت قرار گیرد.  
قوامی تسهیلات را سومین مولفه موثر در توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: ؛ ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع بانک‌های خصوصی استان است که متاسفانه بخش مهمی از این تسهیلات از استان خارج می‌شود.  
وی استاندار خراسان شمالی را دارای تجربه فراوان در حوزهٔ عمرانی دانست و اظهار امیدواری کرد توسعه استان در ۴ سال آینده با این تجربه پیش برود، تاکید کرد: نشست با فعالان اقتصادی شهرستان‌ها نیز برگزار شود. خاطرنشان کرد: پروژه مردمی کردن اقتصاد به ویژه معدن آلبلاغ با جدیت دنبال شود.

انتهای خبر/گ

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک