یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ساعت ۱۱:۵
مدیرفرودگاه بجنورداعلام کرد:

ادامه چانه‌زنی خراسان شمالی با شرکت‌های هواپیمایی

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: استان همچنان پیگیر و در حال گفتگو با شرکت‌های هواپیمایی کشور برای برقراری پروازهای دوباره در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس و حتی مقاصد جدید دیگر است.
ادامه چانه‌زنی خراسان شمالی با شرکت‌های هواپیمایی,

محمدابراهیم قدمگاهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد که مسیر تهران - بجنورد و بالعکس پوشش داده می‌شود به دو پرواز در هفته شامل دو پرواز از شرکت هواپیمایی ایران‌ایر رسیده و کاهش‌یافته است.

قدمگاهی با تصریح بر این مطلب که از جمله علل بسیار مهم در زمینه کاهش چشمگیر تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه بجنورد، مسئله مشکلات ناوگان پروازی کشور است، عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه افزایش تعداد پروازهای هفتگی در این فرودگاه، مطالبه جدی هم استانی‌ها است، در این راستا، استاندار و مدیریت فرودگاه بجنورد پیگیر بوده و هستند که پروازهای لغو شده دوباره در این فرودگاه عملیاتی شوند.

وی گفت: در همین باره، از سوی استان گفتگوها با شرکت هواپیمایی ماهان که پرواز روز دوشنبه خود را در این فرودگاه (مسیر تهران - بجنورد و بالعکس) را به علت مشکلات ناوگان هواپیمایی خود لغو کرده است، در جریان است که برقراری پرواز دوباره از سوی این شرکت در فرودگاه بجنورد محقق شود.

مدیر فرودگاه بجنورد افزود: در صورت رفع مشکلات ناوگان هواپیمایی این شرکت، برنامه‌ریزی‌شده است که این شرکت از ۲۸ اسفندماه پرواز جدیدی را در این فرودگاه اختصاص دهد.

وی همچنین به انجام گفتگوها و پیگیری‌های برقراری پرواز از سوی شرکت هواپیمایی قشم ایر در این فرودگاه اشاره و بیان کرد: در صورت توافق نهایی، برنامه‌ریزی‌شده است که این شرکت از فروردین‌ماه آتی در روزهای یکشنبه پروازی را برای این فرودگاه عملیاتی کند.

علاوه بر این، قدمگاهی گفت: گفتگوها درباره برقراری پروازها از سوی شرکت هواپیمایی کیش ایر در صورت رفع عیب ناوگان پروازی این شرکت برای دو روز هفته برنامه‌ریزی‌شده است.

بااین‌وجود، وی تصریح کرد: احتمال بازگشت شرکت هواپیمایی آسمان نسبت به برقراری پروازهای دوباره در این فرودگاه بسیار کم است.

افزون بر این، مدیر فرودگاه بجنورد درباره چارتری کردن پرواز از شرکت هواپیمایی آتا برای فرودگاه بجنورد نیز اظهار کرد: در این باره گفتگوها در جریان است تا در اولویت نخست، پرواز تهران - بجنورد و بالعکس برقرار شود و در صورت صرفه اقتصادی برای این شرکت و چارترکننده، برقراری پروازهای دیگر از فرودگاه بجنورد به مقاصد کیش، عتبات‌عالیات، اوکتاُ و عشق‌آباد نیز محقق شود.

وی تصریح کرد: تحقق پیگیری‌ها و گفتگوها با شرکت هواپیمایی آتا منوط به تأمین مالی از سوی استان و همراهی مالی فعالان صنعتی و اقتصادی بخش خصوصی استان است.

قدمگاهی افزود: گفتگو با این شرکت هواپیمایی هنوز در جریان است.

وی گفت: درصورتی‌که گفتگوها به نتیجه برسد برای عملیاتی‌شدن پرواز چارتری شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس از اواخر سال جاری زمان‌بندی‌شده است.

مدیر فرودگاه بجنورد در خاتمه به نارضایتی مسافران از لغو پروازی که اخیراً در مسیر تهران - بجنورد رخ داد نیز اشاره و اعلام کرد: موضوع ایمنی پرواز، اولویت اول برای حفظ جان و سلامت مسافران است.

وی گفت: علل مختلفی بر لغو یک پرواز اثرگذار هستند.

قدمگاهی تصریح کرد: بااین‌وجود، انتشار نارضایتی‌ها از لغو پرواز، شرایط را برای جلب نظر و همراهی شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازها در این فرودگاه سخت‌تر خواهد کرد.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک