شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ساعت ۱۶:۱

اعزام‌هایی که در ورزش ناشنوایان از دست می‌رود

رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا گفت: فدراسیون ناشنوایان به دلیل نداشتن منابع مالی کافی مسابقات جهانی تکواندو را از دست داد و این احتمال وجود دارد که در مسابقات جهانی جودو نیز شرکت نکنیم.
اعزام‌هایی که در ورزش ناشنوایان از دست می‌رود,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک محمد پرگر در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: هر چند امکان حضور در انتخابات را نداشتم اما به عنوان رییس کنفدراسیون آسیا در کنار ناشنوایان هستم و معتقدم همه باید کمک کنیم تا میزبان خوبی برای بازی های آسیایی که برای اولین بار بعد از انقلاب به میزبانی ایران برگزار می‌شود، باشیم.

وی افزود: با توجه به این که تنها ۶ ماه تا برگزاری بازی‌های آسیایی زمان داریم از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهم که حمایت لازم را در این خصوص داشته باشند تا با برنامه‌ریزی بهتری برای این رویداد مهم آماده شویم.

رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا اضافه کرد: سال آینده مسابقات جهانی تکواندو، جودو، دوومیدانی، تیراندازی و بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم که جهانی تکواندو در قرقیزستان را به دلیل کمبود منابع مالی و نداشتن اسپانسر از دست دادیم. این مسابقات از چهارم تا ششم فروردین برگزار می‌شود که به دلیل مسائل مالی مسابقات جهانی را از دست دادیم.

پرگر اظهار کرد: اواخر فروردین مسابقات جهانی جودو در قزاقستان برگزار می‌شود که امیدوارم رییس فدراسیون ناشنوایان از نظر اعتباری شرایطی فراهم کند که این مسابقات را نیز به خاطر مسائل مالی از دست ندهیم و امکان اعزام تیم به این تورنمنت فراهم شود.

وی گفت: تلاش بر این است بازی‌های آسیایی را که برای اولین بار میزبان این رقابت‌ها هستیم به نحویی برگزار کنیم که شرایط گرفتن میزبانی‌های بعدی را نیز داشته باشیم. 

رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی از ورزشکاران ناشنوا در کشور وجود دارد که اگر از این ظرفیت‌ها با مدیریت درست به خوبی استفاده شود قطعا در آینده در تمام رشته‌ها می‌توانیم خود را در آسیا و جهان مطرح کنیم. برگزاری بازی های آسیایی در ایران می‌تواند تحولات زیادی را برای ورزش ناشنوایان ایجاد کند.

پرگر با اشاره به حمایت وزیر ورزش از برگزاری بازی‌های آسیایی به میزبانی ایران، افزود: وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها حمایت خوبی برای برگزاری این رویداد در ایران داشتند که تا امروز مقدمات کار برای برگزاری بازی‌ها به خوبی انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر اعتباری مشکلی برای برگزاری بازی های آسیایی ناشنوایان در ایران دارید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: ۲۰ رشته ورزشی را برای برگزاری بازی‌های آسیایی در نظر گرفتیم که از این تعداد ۱۸ رشته ورزشی مورد تایید قرار گرفته است. البته هنوز میزان اعتبارات برگزاری این رویداد پیش‌بینی نشده و به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شده که اعتبار خوبی را برای بازی‌های آسیایی اختصاص بدهند. ضمن این که کشورهای شرکت کننده با هزینه خود در بازی‌های آسیایی شرکت خواهند کرد که این مساله در کاهش هزینه‌ها به میزبان کمک می‌کند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک