یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ساعت ۹:۱۱
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

تمهیدات خراسان‌شمالی برای بازار نوروز و ماه رمضان

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه همه تمهیدات برای تامین اقلام مورد نیاز استان در نوروز و رمضان اندیشیده شده است، گفت: مرغ و میوه به اندازه کافی موجود است.
تمهیدات خراسان‌شمالی برای بازار نوروز و ماه رمضان,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد در نشست ستاد تنظیم بازار استان خراسان شمالی بر افزایش نظارت‌ها بر بازار استان در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: در این شرایط دقت، نظارت و حساسیت در تامین و تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت‌ها مورد توجه باشد.

وی استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و هوشمندسازی در راستای نظارت دقیق بر قیمت‌ها و تنظیم بازار را مورد توجه قرار داد.

استاندار افزود: اقدامات خوبی در طرح بازرسی و تنظیم بازار در استان انجام گرفته و امیدواریم در ایام پیش‌رو نیز هم کمیت و هم کیفیت بازرسی‌ها افزایش یابد.

حسین‌نژاد گفت: با کنترل قیمت‌ها علاوه بر تامین تمام اقلام مورد نیاز، یک  اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان و رضایت مردم ایجاد شود.

رئیس تعاون روستایی خراسان شمالی نیز  از ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن میوه برای شب عید در این استان خبر داد و اظهار داشت: برای تنظیم بازار میوه شب عید، ۱۵۰ تن سیب و ۱۰۰ تن پرتقال در استان ذخیره شده است. پرتقال مورد نیاز از استان‌های شمالی کشور و سیب از سایر استان‌ها خریده شده است.

وی با بیان اینکه سیب‌های خراسان شمال ریز بودند و مباشر سیب‌ها را از سایر استان‌ها میوه را تامین کرده است، گفت: هنوز قیمت فروش میوه‌ها مشخص نشده است، اما میوه ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار به فروش خواهد رسید. میوه‌های ذخیره‌ شده بعد از مشخص شدن مکان فروش و قیمت، در چند روز پایانی سال توزیع خواهد شد.

رمضانی افزود: میوه ذخیره‌سازی برای شب عید سال گذشته نیز به همین میزان بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه مرغ مورد نیاز بازار نوروز و ماه رمضان در استان موجود است گفت: در اسفندماه و نیمه اول فروردین ماه سال آینده ۳۶۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار خواهد شد.

مهدی شکاری افزود: با توجه به جوجه‌ریزی دو میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۰۷ قطعه‌ای در مرغداری‌های استان از نیمه دوم دی تا پایان بهمن ماه امسال پیش‌بینی می‌شود، اسفند ماه و نیمه اول فروردین سال آینده که همزمان با ماه مبارک رمضان و عید نوروز است، ۳۶۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار شود.

وی با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در بهمن‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۳ درصدی داشته است، گفت: میزان جوجه‌ریزی انجام‌ شده در این مدت، یک میلیون و ۴۶۳ هزار و هشت قطعه جوجه گوشتی بوده است.

شکاری افزود: در ۱۱ ماه نخست امسال در مرغداری‌های استان بیش از ۱۱.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۵ درصد رشد داشته، اکنون ۱۱۴ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت سه میلیون و ۳۰۸ هزار و ۸۴۰ قطعه در استان در حال فعالیت است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک