یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ساعت ۲۳:۱
رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد خبر داد:

درخواست ارائه مجوز کاغذی از سوی مامور دولتی جرم است

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به غیر قانونی بودن ارائه مجوزهای کسب و کار به صورت کاغذی به ماموران دولتی گفت: هرگونه درخواستی از سوی مامور دولتی مبنی بر ارائه شناسه یکتا به صورت کاغذی مطابق قانون جرم است و با مامور متخلف برخورد قانونی می‌شود.
درخواست ارائه مجوز کاغذی از سوی مامور دولتی جرم است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از ایسنا، سید امیر سیاح در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تاکید قانون بر معتبر بودن شناسه یکتا گفت: در ماده ۷ قانون اصل ۴۴ با صراحت از شناسه یکتا به عنوان مجوز نام برده شده است و اگر مامور حکومتی از کسی درخواست مجوز داشت و صاحب مجوز شناسه یکتای خود را نشان داد و آن مامور خواستار برگه کاغذی مجوز شد، آن مامور مرتکب جرم شده و با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: صاحبان شناسه یکتا در صورت مشاهده تخلف از سوی مامور دولتی، می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، شکایت خود را از ماموری که خواستار برگه کاغذی باشد، ثبت کنند و بر اساس قانون با آن مامور برخورد قانونی می‌شود.

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به برخورد با برخی از ماموران گفت: تا امروز چند مدیرکل از طریق شکایات مردمی روانه دادگاه شده و دادگاه در حال صدور حکم برای این مدیران متخلف است.

سیاح تصریح کرد: هر ماموری که خواستار برگه کاغذی مجوز الکترونیکی باشد، مرتکب جرم شده است و تفاوتی ندارد که آن شخص مامور بهداشت باشد یا مامور مالیات، در هر صورت مرتکب جرم شده و طبق قانون، در صورت اثبات جرم، روانه زندان می‌شود.

وی در پایان با اشاره به روش‌های استعلام مجوزهای الکترونیکی و شناسه یکتا خاطر نشان کرد: به راحتی می‌توان از طریق تلفن‌های هوشمند و با مراجعه به بانک اطلاعات کسب و کار ایران به نشانی QR.mojavez.ir و با جست و جوی نام شخص از برخورداری یا عدم برخورداری آن شخص از شناسه یکتا و مجوز الکترونیکی کسب و کار وی مطلع شد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک