یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ساعت ۱۲:۵۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

۹۰ درصد خراسان‌شمالی درگیر خشکسالی است

معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: خراسان‌شمالی در شرایط خشکسالی است به نحوی که ۹۰ درصد مساحت استان در وضعیت خشکسالی یا خشکسالی خیلی شدید قرار دارد.
 ۹۰ درصد خراسان‌شمالی درگیر خشکسالی است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، مهدی رشیدی در پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی اظهارداشت: اقدامات خوبی در حوزه مدیریت و بهره‌وری منابع و مصارف آب و برق انجام شده است.

رشیدی افزود: بر مبنای مصارف چاه‌های کشاورزی کنترل و نظارت انجام شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع استان بصورت ویژه برای استفاده از پساب پای کار هستند، گفت: درخصوص مصرف نیروگاه‌های شیروان از پساب شیروان راهکارهای ادامه فرآیند بررسی و اقدامات خوبی در شرف انجام است که با محقق شدن آن ۲ میلیون متر مکعب آب مصرفی نیروگاه صرفه‌جویی خواهد شد.

وی گفت: در جلسه بعدی صنایع دیگر هم دعوت خواهند شد تا گام به گام مصرف آب شرب توسط صنایع کاهش پیدا کرده و به لحاظ زیست محیطی هم وضعیت بهتری خواهیم داشت.

معاون استاندار اظهار داشت: هشت و نیم میلی‌متر افزایش بارش نسبت به سال قبل در استان وجود داشته است ولی باز هم استان در شرایط خشکسالی است به نحوی که ۹۰ درصد مساحت استان در وضعیت خشکسالی یا خشکسالی خیلی شدید قرار دارد.

رشیدی تصریح کرد: افزایش دما نگران کننده است و نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد افزایش دما در استان داشتیم که بالاتر از میانگین کشوری می‌باشد.

گفتنی است دراین جلسه دو دستور کار  پیگیری مصوبات جلسه قبل، ارائه آخرین برنامه تحویل آب از سدها برای مصارف شرب و کشاورزی، ارائه گزارش شرکت آبفا در خصوص موضوع تفکیک آب مصرفی فضای سبز از آب شرب مطرح و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک