یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ساعت ۱۰:۲۱
رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در خراسان شمالی

 رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در خراسان شمالی، گفت: شب گذشته مصرف گاز در استان به ۶ میلیون مترمکعب رسید.
افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در خراسان شمالی,

احسان ابهری، رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» اظهار داشت: بر اثر سامانه هوای سردی که روزهای اخیر وارد استان خراسان شمالی شده است، میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و ادارات با افزایش مواجه شده است.

 وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در استان طی روزهای اخیر ۲۵ درصد افزایش مصرف پیدا کرده است، افزود: پیش‌ازاین میزان مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری و اداری پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بوده که در شب گذشته این میزان به ۶ میلیون مترمکعب رسید.

 ابهری اضافه کرد: همچنین باتوجه‌به گزارش‌های هواشناسی خراسان شمالی هوا رو به گرم‌شدن است و قطعاً میزان مصرف پایین‌تر خواهد آمد.

 این کارشناس مسئول با تأکید بر این موضوع که در حال حاضر تولید هیچ‌کدام از صنایع استان متوقف نشده است، گفت: صنایع با سوخت جایگزین و گاز در حال ادامه فعالیت تولید هستند.

 وی ابراز داشت: بر اساس تصمیم دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران، در استان تنها کارخانه سیمان با محدودیت کامل گازی مواجه است و از سوخت مایع به‌عنوان سوخت جایگزین استفاده می‌کند.

 ابهری ادامه داد: کارخانه آلومینای جاجرم هم در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت گازی فعالیت تولید را در دستور اجرا دارد.

 رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: مابقی صنایع استان شامل پتروشیمی، لوله گستر و ریخته‌گری اسفراین، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بدون هیچ‌گونه محدودیتی با ظرفیت کامل گازی تولیداتشان را انجام می‌دهند.

 ابهری ابراز داشت: از مردم تقاضا داریم که دمای منزل را در دمای آسایش ۱۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهند و اگر اتاقی مورداستفاده نیست وسیله گرمایشی را خاموش و درب را ببندند که علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده به میزان مصرف گاز نیز کمک خواهد کرد.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی ادامه داد: استفاده از لباس گرم، پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها، بستن پلاستیک برای جلوگیری از جابه‌جایی از هوای گرم به بیرون، قطعاً نکاتی است که در میزان مصرف گاز کمک شایانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر این موضوع که در حال حاضر وضعیت گازی سراسر استان نگران‌کننده نیست، گفت: بیشترین تأکید بر رعایت الگوی مصرف است که بااین‌وجود مشکلی پیش نخواهد آمد.

این کارشناس مسئول با اشاره به این موضوع که شبکه‌های گازی کشور به یکدیگر متصل هستند، افزود: جبهه هوای سردی که وارد کشور شده، تمام نقاط کشور را تحت‌تأثیر قرار داده است و باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی در انتهای خط لوله گاز قرار دارد، بنابراین با صرفه‌جویی مردم، مشکلی نخواهیم داشت.

 مصاحبه از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک