دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ساعت ۸:۵۱
رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد:

نقش مؤثر دانشگاهیان در مشارکت بالا در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر اینکه دانشگاهیان در جامعه از مرجعیت فکری و اجتماعی برخوردار هستند، گفت: نقش این قشر فرهیخته در مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات و برگزیدن نامزدهای اصلح بسیار تعیین‌کننده و اثرگذار است.
نقش مؤثر دانشگاهیان در مشارکت بالا در انتخابات,

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی عصر اترک سید محمدتقی شاه‌چراغی در گفتگو با ایرنا، به وجود نخبگان، اساتید فرهیخته و همچنین افکار و ایده‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نوع سلایق فرهنگی و قومی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بر اساس سیاست‌های راهبردی کشور به حوزه علم و آموزش و همچنین توسعه و گسترش مراکز حوزه آموزش عالی، تربیت اساتید و دانشجویان توجه ویژه‌ای شده است.

 وی در پاسخ به این سؤال که جامعه دانشگاهی چه نقشی می‌تواند برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در صحنه انتخابات کشور داشته باشد، تأکید کرد: دانشگاهیان از مرجعیت فکری و اجتماعی بالایی در جامعه برخوردار هستند و نقش این قشر فرهیخته در مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات بسیار تعیین‌کننده و اثرگذار است.

 رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه، میدان‌داری دانشگاهیان در آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم به‌منظور انتخاب افراد مناسب و اصلح و همچنین برگزاری انتخابات پُرشور را بسیار مهم خواند و از این جامعه فرهیخته خواست به دلیل اینکه از مرجعیت علمی و دانشگاهی جامعه برخوردار هستند نقش ویژه‌ای در این حوزه برای خود ترسیم کنند.

 شاه‌چراغی گفت: ما معتقدیم انتخابات ضمن اینکه یک موضوع سیاسی است به طور حتم از ماهیت اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی و آرامش مردم برخوردار است بر همین اساس دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید جزو گروه‌های مؤثر در موضوع مشارکت مردم در انتخابات هستند.

 وی همچنین اظهار داشت: مردم همان‌طور که به مرجعیت دینی و مشاوره با آنها توجه ویژه‌ای دارند، برای دانشگاهیان فرهیخته نیز این نقش را قائل هستند و نظرات این قشر فرهیخته برای آنها بسیار مهم محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک