دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ساعت ۷:۱۲
 مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی:

انتخاب اصلح در سایه مشارکت بالا محقق می‌شود

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی گفت: انتخاب اصلح در نگاهی واقع‌بینانه، به انتخاب شایسته‌ترین فرد از میان گزینه‌های موجود تعبیر می‌شود که این موضوع در سایه مشارکت بالا تحقق پیدا می‌کند.
انتخاب اصلح در سایه مشارکت بالا محقق می‌شود,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی‌جاجرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشارکت ضعیف در انتخابات راه را برای ورود افرادی با شایستگی کمتر باز می‌کند و در نتیجه، مجلسی ضعیف به وجود خواهد آمد که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح نخواهد داشت.

وی با تاأکید بر اینکه «انتخاب»، هم حق مردم محسوب می‌شود و هم وظیفه همگانی به حساب می‌آید، تصریح کرد: همه مردم حق دارند در تعیین سرنوشت خود دخالت داشته باشند و آن را تعیین کنند. پس چرا از این حق استفاده نکنند؟

حجت الاسلام موسوی‌جاجرمی بیان کرد: شرکت در انتخابات و مشارکت در آن همچنین تکلیف و وظیفه‌ای دینی، ملی و وجدانی محسوب می‌شود که ثمرات مثبت بسیاری برای کشور به دنبال دارد. لذا نباید از کنار این موضوعات با سادگی عبور کرد. بلکه باید همگان برای برگزاری انتخاباتی پرشور، تلاش کنیم.

وی افزود: انتخاب اصلح به معنای انتخاب نامزدی بی‌عیب و نقص و آرمانی نیست، کما اینکه اگر چنین اشخاصی به مجلس راه یابند، کمال مطلوب است؛ اما انتخاب اصلح در چارچوب نگاهی واقع‌گرایانه، به انتخاب شایسته‌ترین فرد از میان گزینه‌های موجود تعبیر می‌شود که این موضوع در سایه مشارکت بالا محقق خواهد شد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی ادامه داد: در سایه مشارکت حداکثری است که می‌توان از مجلس به وجود آمده مطالبه‌گری کرد و نظارت عام بر مجلس شورای اسلامی در همین راستا انجام خواهد شد. بیانات رهبر انقلاب در این زمینه قابل توجه است.

حجت الاسلام موسوی‌جاجرمی تصریح کرد: در فرصت اندک باقی‌مانده تا انتخابات اسفندماه، تأمل در اهمیت انتخابات و تلاش برای اصلاح امور به جای پاک کردن صورت مسئله‌ها برای تمامی افراد جامعه ضروری است تا در آینده شاهد مجلسی شایسته و پر توان بر حل موضوعات و معضلات کشور باشیم.

وی افزود: شما می‌بینید امروز ایران از بزرگترین حامیان مردم مظلوم فلسطین است و همه مظلومان عالم چشم امیدشان به انقلاب و اسلام است.

 مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی افزود: بصیرت‌افزایی، نیاز جامعه به‌ویژه جوانان و قشر دانشجو است و سیره شهدا بهترین الگو برای پاسخ به این نیاز است.

انتهای خبر/دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک