دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ساعت ۷:۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی:

احزاب حلقه‌های وصل مردم و قانون‌گذار باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: احزاب سیاسی می‌توانند کمک‌کننده باشند که چه اولویت‌های برای آینده مجلس وجود دارد و از سوی دیگر مطالبات مردم را منعکس کنند و حلقه‌های وصل بین مردم و قانون‌گذار باشند.
احزاب حلقه‌های وصل مردم و قانون‌گذار باشند ,

حسن ناهیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» اظهار داشت: مردم در سایه مشارکت حداکثری می‌توانند از مجلس آینده مطالبه‌گری کنند، همچنین نظارت عام بر عملکرد مجلس را می‌توانند، داشته باشند.

ناهیدی ادامه داد: افزایش مشارکت در انتخابات قطعاً باعث افزایش همدلی و وحدت در کشور و استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی مقدمات برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شده است، گفت: در واقع کنار کشیدن و شرکت‌نکردن افراد در انتخابات به منزله میدان دادن به ناکارآمدی‌ها است و اگر افرادی به دنبال کارآمدی و تأثیرگذاری مجلس هستند، ضرورت دارد که در صحنه حضور و همراهی داشته باشند.

ناهیدی با تأکید بر این موضوع که انتخابات تبلور مردم‌سالاری دینی است، اضافه کرد: حضور در انتخابات در واقع باعث رشد سیاسی یک جامعه خواهد بود و به میزان که جامعه احساس کند بینش سیاسی بالاتری دارد باید در انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مردم استان خراسان شمالی در دوره‌های قبل مشارکت و بینش سیاسی بالایی داشته‌اند، به‌طوری‌که تعداد نامزدهای این دوره انتخابات در مقایسه با دوره قبل رشد ۶۵ درصدی پیدا کرده است و زمینه برای مشارکت بالا در استان فراهم است.

این مسئول با تأکید بر این موضوع که برگزاری انتخابات پرشور باعث ایجاد یک قدرت ملی خواهد شد، گفت: قدرت ملی در سطح جهانی باعث ایجاد اقتدار و حفظ و دفاع از منافع بین‌المللی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه مردم و اجتماعی بودن از نظر جامعه جهانی به میزان مشارکت مردم در داخل کشور بستگی دارد و به همان میزان که مردم در داخل کشور مشارکت داشته باشند، باعث ثبات سیاسی، تحقق اهداف نظام و کشور در خارج از مرزها، منطقه و فرامنطقه خواهد شد.

ناهیدی افزود: احزاب سیاسی می‌توانند کمک‌کننده باشند که چه اولویت‌های برای آینده مجلس وجود دارد و از سوی دیگر مطالبات مردم را منعکس کنند و حلقه‌های وصل بین مردم و قانون‌گذار باشند و مطالباتشان در واقع وعده‌های قابل‌تحقق نامزدهای انتخاباتی باشد، علاوه بر این نامزدها را معرفی و مردم را به مشارکت حداکثری و هدفمند دعوت کنند.

وی بیان داشت: مردم از مجلس آینده در ابتدا درک متقابل از سمت نمایندگان را دارند که اولویت‌های آن‌ها بر اساس اولویت‌های مردم باشد و تلاش مضاعف و همدلی نمایندگان با یکدیگر و پیگیری نیازهای استان در حوزه‌های مختلف از مسیرهایی که وجود دارد، نیز مردم انتظار دارند.

مصاحبه از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک