دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ساعت ۱۳:۲۵
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس توصیه کرد:  

لزوم کمک بخش خصوصی به چارتر کردن پروازهای فرودگاه بجنورد 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد باید از ظرفیت اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، صنایع مادر و بخش خصوصی استفاده شود.
لزوم کمک بخش خصوصی به چارتر کردن پروازهای فرودگاه بجنورد ,

محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: تا قبل از بروز و شیوع کرونا، وضعیت برقراری تعداد پروازها در فرودگاه بجنورد روبه بهبود بود که حتی به تعداد ۱۱ پرواز در هفته نیز رسید.  
وحیدی افزود: با این وجود، پس از شیوع بیماری کرونا، تا حدودی از تعداد پروازهای این فرودگاه کاسته شد.  
وی گفت: این در حالی است که اخیرا شمار پروازهای این فرودگاه به تعداد سه پرواز در هفته رسیده که این امر ضربه‌ای جدی به مناسبات اداری، اقتصادی، علمی، پزشکی و… میان استان با پایتخت وارد کرده است.  
این نماینده با یادآوری این مطلب که فرودگاه بجنورد از امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های کمک ناوبری بسیار خوبی برای پذیرش و افزایش تعداد پروازها بهره مند است، تصریح کرد: با وجود گذشت سال‌ها، متاسفانه هنوز هدفگذاری افزایش تعداد پروازها و برخورداری از خطوط پروازی برای مقاصد جدید داخلی و خارجی برای این فرودگاه محقق نشده است.  
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای دست یابی به این هدف می‌بایست از ظرفیت‌های حاکمیتی به درستی استفاده شود، تاکید کرد: در استان تلاش‌ها برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد کافی نبوده و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی کشور ضعیف بوده است.  
وحیدی گفت: استانداری و مدیریت فرودگاه بجنورد در تعامل با وزارت راه و شهرسازی باید حل این مسئله را جدی‌تر از گذشته پیگیری کنند.  
در عین حال، وی در ادامه با اذعان بر اینکه صنعت هواپیمایی کشور به علت وجود هواپیماهای زمین گیر شده، دچار رکود و کاهش تعداد پروازها در فرودگاه‌های کشور شده است، تصریح کرد: چرا سهم پیامد رکود صنعت هواپیمایی کشور برای فرودگاه بجنورد بیشتر از دیگر فرودگاه‌های کشور بوده است؟  
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا این طناب از جای باریک آن برای فرودگاه بجنورد پاره شد و تعداد پروازهای این فرودگاه از ۱۱ پرواز به سه پرواز در هفته رسید وسهم این فرودگاه از کمبود هواپیما بیشتر بوده است؟  
افزون بر این، وی در پاسخ به این سوال که در سال جاری تعدادی هواپیما به کشور وارد شد که از این واردات، سهم فرودگاه بجنورد چه بود؟ اظهار کرد: هواپیماهای وارد شده تیپی نبودند که امکان نشست در فرودگاه بجنورد را داشته باشند، بنابراین فرودگاه بجنورد از این فرصت نتوانست استفاده کند.  
با این وجود، وحیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار شرکت هواپیماهایی دارنده هواپیمای فوکر ۱۰۰ هستند که قابلیت نشست در فرودگاه بجنورد را دارند.  
وی گفت: برای افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه علاوه بر اینکه به همت، تلاش و پیگیری‌های جدی مسئولان ذی ربط استانی نیاز است همچنین باید از ظرفیت اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، صنایع مادر و بخش خصوصی برای چارتر کردن پروازها برای این فرودگاه استفاده شود که آنان اعلام آمادگی کرده‌اند.  
در عین حال، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: بنده در گفت و گو با وزیر اقتصاد قول تامین تسهیلات و اختصاص آن به بخش خصوصی برای خرید هواپیما از یک شرکت هواپیمایی و یا خرید هواپیما و تشکیل یک شرکت هواپیمایی برای استان را گرفته‌ام که حال نیاز است استانداری در این زمینه و تحقق آن ورود کنند.  
انتهای خبر/قهرمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک