دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ساعت ۶:۱
نماینده اسبق خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:  

انتخابات ایران در قواره بین‌المللی ارزیابی می‌شود

نماینده اسبق خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور گفت: امروزه انتخابات جمهوری اسلامی ایران در قواره بین‌المللی ارزیابی می‌شود و جهانیان رهبری جبهه مقاومت را از ایران می‌دانند.
انتخابات ایران در قواره بین‌المللی ارزیابی می‌شود,

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» اظهار داشت: انتخابات به‌عنوان یک پدیده اجتماعی، اثر مستقیمی در حال و زندگی مردم دارد، بنابراین باید به‌نوعی تدوین شود که برای تمام اقشار جامعه ملموس باشد.
وی ادامه داد: عده‌ای که در انتخابات شرکت نمی‌کنند باید مسئولیت آثاری که بعد از انتخابات را شاهد خواهند بود، بپذیرند، زیرا نمایندگان مجلس خط مستقیم و واسط ارتباط مردم با مسئولان هستند.
جعفری اضافه کرد: در حوزه بالابردن مشارکت در انتخابات گاهی باید یارگیری به‌صورت موردبه‌مورد انجام شود و افراد از دل خانواده‌ها این آگاهی را ایجاد کنند، همچنین رسانه ملی و خبرگزاری‌ها که در ارتباط با مردم هستند نیز در این برهه زمانی نقش قابل‌توجهی را می‌توانند در راستای روشنگری‌ها داشته باشند.
این مسئول بیان داشت: علاوه بر این هنرمندان در بخش‌های مختلف هنری با خلق آثار سمعی، بصری، نقاشی می‌توانند با تصویرگری‌های صحیح وارد میدان شوند و جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را به نمایش بگذارند.
نماینده اسبق بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که در این ایام پاسخ‌گویی به شبهات خیلی مهم است، ابراز داشت: هر کس به هر نوعی باید در این مسیر گام بردارد و مردم مرزبندی بین خودشان و خواست دشمنان را پیدا کنند تا به‌راحتی بتوانند تصمیم بگیرند.
جعفری گفت: امروزه مردم باید ببیند دشمنان برای چه چیزی به شرکت‌نکردن در انتخابات دعوت دارند و اینکه هدف آنها چیست.
وی بیان داشت: برخی از مردم به دلایلی از جمله وجود مشکلات اقتصادی و در واقع بزرگ‌نمایی‌کردن و سیاه‌نمایی‌های دشمن از کمبودها تصمیم بر شرکت‌نکردن در انتخابات دارند، درحالی‌که مردم نباید همه چیز را پای حکمرانی بگذارند، برخی از این موضوعات به مردم و نحوه تعامل آن‌ها بر می‌گردد.
جعفری با اشاره به اینکه باید در حوزه انتخابات به‌خوبی برای مردم به‌ویژه جوانان روشنگری انجام شود، گفت: همان‌طور که مردم در ۲۲ بهمن با حضور پرشورشان حماسه‌ای به‌یادماندنی را خلق کردند، نشان از بصیرت آنها دارد که برخی کاستی‌ها که نتیجه فتنه‌های نفوذی‌هاست، به اصل نظام ربطی پیدا نمی‌کند.

احزاب سیاسی، در راستای منافع ملی به شبهات پاسخگو باشند
نماینده اسبق بجنورد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمن به دنبال این است که دستاوردهای نظام را نادیده بگیرد و نواقص محدودی که وجود دارد را پای نظام بگذارند، اما مردم این کار را نخواهند کرد.  

وی با تأکید بر این موضوع که در این برهه از زمان دانشگاهیان، نخبگان علمی، هنرمندان، حوزویان و خبرنگاران وظیفه سنگینی دارند، گفت: امروزه جایگاه جمهوری اسلامی ایران در قواره بین‌المللی محاسبه می‌شود و جهانیان رهبری جبهه مقاومت را از ایران می‌دانند.  
جعفری خاطرنشان کرد: بنابراین جایگاه جمهوری اسلامی بسیار بالاست و در دنیا اصلی‌ترین سرمایه حاکمان مردم است و میزان مشارکت‌ها نشان می‌دهد که حرفی که رئیس‌جمهور در کشور می‌زند با پشتوانه مردمی است و حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند نشان دهد که جمهوری اسلامی در فرایند بهتری قرار بگیرد.
وی ابراز داشت: این در حالی است که حضور مشارکت‌کننده‌ها و داوطلبان در انتخابات نشان می‌دهد که مردم، کشور و نظام را از آن خود می‌دانند و رقابت ۵۲ نفر برای هر کرسی انتخاباتی در واقع در سراسر دنیا قابل‌توجه است.
نماینده اسبق بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان‌های سیاسی و احزاب باید تکلیف خود را در چنین بزنگاه‌هایی مشخص کنند و با برنامه‌هایی که دارند در شرایط فعلی به‌درستی وارد میدان شوند و اگر احساس می‌کنند مردمی هستند باید در راستای منافع ملی به شبهات پاسخگو باشند.
جعفری دررابطه‌با انتظار مردم از مجلس آینده توضیح داد: مردم باید در حد امکان قانون اساسی را مطالعه کنند و نسبت به وظایف و اختیارات نمایندگان آگاهی پیدا کنند، زیرا بسیاری از مواردی که مردم انتظار دارند، برعهده نماینده نیست و نمایندگان نیز گاهی برای راهیابی به مجلس وعده‌هایی را می‌دهند که در حوزه اختیارات آنها نیست و به دلیل اجرایی نکردن آنها باعث ایجاد ناامیدی در مردم می‌شوند.
وی ادامه داد: بنابراین بر اساس قانون، مردم ما توقعات را منطقی و واقعی و بر اساس وظایف نماینده داشته باشند، از طرفی هم نماینده قول‌های نشدنی را بیان نکند، زیرا شرایط اقتضا نمی‌کند.
جعفری گفت: نکته قابل‌توجه این است که مجلس باید قانون‌های درستی وضع کند که هم مصالح عمومی مردم در آن باشد و نظارت بر آن به‌درستی صورت بگیرد که این موضوع تنها با حضور نمایندگان دست‌پاک مقدور خواهد بود.
نماینده اسبق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم باید بهترین و اصلح‌ترین انتخاب را داشته باشند و نمایندگان نیز برای دریافت رأی به خود اجازه ندهند که هر مصلحتی را زیر پا بگذارند.
مصاحبه از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک