دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ساعت ۱۱:۵۰
 عضو شورای اسلامی بجنورد:

اعتمادسازی رکن اساسی افزایش مشارکت انتخاباتی است

 عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: برای افزایش مشارکت در انتخابات مسئله اول ایجاد فضای اعتماد در سطح جامعه است.
اعتمادسازی رکن اساسی افزایش مشارکت انتخاباتی است,

سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» اظهار داشت: انتخابات در ایران متفاوت‌ترین اثرگذاری را در سطح داخلی و جهانی به همراه خواهد داشت و در بسیاری از معادلات نقش و تعیین‌کنندگی ایجاد می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه در راستای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و نظام می‌توان از روایت‌های پیشرفت بهره گرفت، ادامه داد: در حال حاضر کشور در فضای تقابل جهانی قرار دارد و عده‌ای در داخل کشور نیز سعی دارند تا کاهش مشارکت در انتخابات ایجاد شود، بنابراین می‌توان با استفاده از بیان پیشرفت‌های کشور امکان مقایسه و روشنگری را برای مردم ایجاد کنند.

 موسوی اضافه کرد: در حال حاضر رسانه‌ها با داشتن سکوهای مختلف می‌توانند نقش روایتگری پیشرفت‌های نظام را به‌خوبی ایفا کنند، همچنین کارهایی که مطرح می‌شود قابلیت اندازه‌گیری داشته باشد تا مردم به‌راحتی بتوانند کارهای تطبیقی را با هم مقایسه و براین‌اساس مشارکت نیز بالا برود.

 عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت: علاوه بر این در راستای افزایش مشارکت در انتخابات ایجاد فضای گفتمان نیز می‌تواند نقش قابل‌توجهی را داشته باشد، زیرا در حال حاضر آن‌چنان که باید این فضاهای گفتمانی با حضور نخبگان و دانشگاهیان وجود ندارد و در واقع به‌نوعی گفتمانی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند که ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی بوده بر زمین‌مانده است.

 وی خاطرنشان کرد: برگزاری مناظرات و گفتگوها در رسانه ملی با وجود نقدهایی که در شرایط حضور مشخص شده وجود دارد، نیز می‌تواند شور انتخاباتی را بالا ببرد.

 موسوی استفاده از ظرفیت مساجد و مسجد محوری را هم از نمادهای فعال در حوزه انتخابات خواند و ادامه داد: علاوه بر این در سازمان‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و برگزاری نشست‌های انتخاباتی می‌توانند شفاف‌سازی چرایی شرکت در انتخابات را داشته باشند.

 عضو شورای اسلامی مرکز خراسان شمالی بیان کرد: گفتنی است که شکل‌گیری هر صدا و گفتمانی در نظام جمهوری اسلامی ایران در پای صندوق‌های رأی اتفاق می‌افتد و در واقع شرکت‌نکردن در انتخابات واقعه خاموشی است و اگر کسی نقد داشته باشد نیز با شرکت در انتخابات می‌تواند نقدش را مطرح کند.

 موسوی با تأکید بر این موضوع که در شرایط موجود شرکت در انتخابات در واقع به‌عنوان تکلیف و تعهد است، گفت: براین‌اساس شرکت مردم در انتخابات به انسجام و اقتدار جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد.

 وی با اشاره به اینکه قطعاً نواقص و کمبوداتی به دلیل هجمه‌های مختلف دشمن به کشور باعث ایجاد شکاف‌هایی شده است، تاکیدکرد: برگزاری انتخابات پرشور می‌تواند امنیت کشور را بالا ببرد و در واقع مظهر رشد و پیشرفت کشور و برقراری عدالت در جامعه خواهد بود.

 عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با تأکید بر این موضوع که حضور در انتخابات در واقع ظرفیتی است که نقاط قوت و ضعف را مشخص می‌کند، گفت: در واقع انتخابات با داشتن بنیه علمی می‌تواند برای آگاهی‌بخشی جامعه و مردم تعیین‌کننده باشد و مردم می‌توانند در موضوع مناظرات و گفتگوها از وضعیت‌ها، میزان فعالیت‌ها و اقدامات مطلع شوند و فضای مطالبه‌گری تقویت خواهد شد.

 

 

 مجلس آینده باید معیشت را به‌عنوان کلیدواژه اصلی قرار دهد

 موسوی گفت: مجلس آینده باید بر اساس گفتمانی که جریان انقلاب در سال‌های اخیر داشته و کلیدواژه اصلی معیشت و اقتصاد، گام بردارد که بتواند پیشرفت‌هایی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم به همراه داشته باشد.

 این مسئول بیان داشت: نمایندگان مجلس آینده باید فساد ستیزی را سرلوحه کارشان قرار دهند و مردم انتظار دارند که تبعیض، فقر و فساد مرتفع شود.

 وی دررابطه‌با نقش جریان‌های سیاسی در گفتمان انتخابات نیز توضیح داد: جریان‌های سیاسی در موضوع گفتمان‌سازی و تولید محتوا در انتخابات می‌توانند کمک‌کننده باشند، هر چند افراد انتخاب شده خالص‌تر باشند، قطعاً جامعه هم به سمت پیشرفت بیشتری پیش خواهد رفت.

 موسوی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که ماهیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران فرای انتخابات کشورهای دیگر است و به دلیل گستردگی اقوامی که دارد، در تمام زمینه‌های فردی و اجتماعی، ملی و فراملی تأثیرگذار خواهد بود.

 عضو شورای اسلامی بجنورد گفت: انتخابات در ایران متفاوت‌ترین اثرگذاری را در سطح داخلی و جهانی به همراه خواهد داشت و در بسیاری از معادلات نقش و تعیین‌کنندگی ایجاد می‌کند، بنابراین نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و با وحدت ملی که در واقع از هر نوع ابزار نظامی مؤثرتر است، در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور گام برداریم.

 

 مصاحبه از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک