دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ساعت ۷:۱
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی خبر داد:  

جذب ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: در دولت سیزدهم از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار جلب سرمایه گذاری خارجی در استان، مبلغ بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار آن جذب شده است.  
جذب ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان ,

محمد رحمانی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، پیش بینی شده بود که طی ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان درآمد عمومی در استان وصول شود که طی این مدت در استان یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان درآمد عمومی وصول و محقق شد.  

رحمانی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال ۱۰۶ درصد وصول درآمد عمومی محقق شده است، اعلام کرد: بخشی از مازاد درآمد عمومی حاصل شده در استان برای تکمیل طرح‌های ناتمام استان و بخش دیگری نیز برای تزریق به اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ استان صرف خواهد شد.  

وی در ادامه به مولدسازی دارایی‌های دولت برای املاک مازاد، راکد و بلا استفاده دولتی نیز اشاره و عنوان کرد: در استان ۶۸ فقره ملک دولتی و طرح ناتمام در استان شناسایی شده‌اند که باید مولدسازی شوند.  

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی اعلام کرد: در استان طی سال جاری ۱۷ فقره ملک مازاد مربوط به دستگاه‌های اجرایی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به فروش رسیدند که عایدی حاصل از این فروش برای تکمیل طرح‌های ناتمام این دو دستگاه اجرایی صرف و هزینه خواهد شد.  

وی در ادامه درباره جلب و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در استان نیز اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا به کنون برای استان بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار جلب سرمایه گذاری خارجی (گفت و گو با سرمایه گذار، انعقاد تفاهم نامه میان طرفین، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور) صورت گرفته است.  

رحمانی بیان کرد: جلب سرمایه گذاری‌های خارجی برای استان در زمینه‌های فرآوری و بسته بندی برنج، طرح تولید گاز سنتز صنعتی، تولید جعبه مقوایی، فرآوری پای مرغ، احداث مجتمع گردشگری در بجنورد، طرح آلومینیوم فلوراید در ناحیه صنعتی گرمه، تولید مواد ضد عفونی کننده و شوینده و احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت پنج مگاوات در شهرک صنعتی بیدک بجنورد بوده‌اند.  

وی تصریح کرد: تا به کنون از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار جلب سرمایه گذاری خارجی در استان، مبلغ بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار آن جذب شده و یک میلیون دلار دیگر نیز در شرف جذب است.  

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در خاتمه به تسهیلات تبصره ۱۸ نیز اشاره و اعلام کرد: از سهم تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که در سال ۱۴۰۲ به استان‌ها ابلاغ شد و اختصاص یافت، طی سال جاری در استان ۸۰۹ طرح به ارزش یک هزار و ۱۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل معرفی شدند که تا به کنون ۱۶۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.  

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک