دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ساعت ۹:۱۰
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان:

۱۶۰ میلیارد ریال برای صدور اسناد کشاورزی خراسان شمالی تخصیص یافت

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: صدور اسناد زمین‌های کشاورزی استان در قالب پنج قرارداد منعقد شده با چهار شرکت در دست انجام است که در این زمینه ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.
۱۶۰ میلیارد ریال برای صدور اسناد کشاورزی خراسان شمالی تخصیص یافت,

 به گزارش عصر اترک محمد مقدسی، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۶ هزار قطعه زمین کشاورزی استان در قالب این قرارداد سنددار شده و در آن، تهیه نقشه‌ها برای کشاورزان رایگان انجام می‌شود.

 وی افزود: تاکنون نقشه‌های تهیه شده برای ۱۷ هزار و ۳۸۴ قطعه زمین کشاورزی در سامانه حدنگاری اراضی کشاورزی (سحاک) بارگذاری شده و ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده تکمیل و برای صدور سند به این اداره کل ارجاع شده است.

 مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی با بیان اینکه در این قرارداد صدور سند برای این ۳۶ هزار قطعه زمین کشاورزی تا یک سال آتی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: زمان اجرای این قرارداد تا یک سال دیگر قابل‌تمدید است.

 وی درباره اجرای طرح کاداستر در عرصه‌های طبیعی استان گفت: وسعت زمین‌های ملی استان ۲ میلیون و ۵۹۴ هزار هکتار است که برای این عرصه‌ها، سند مالکیت در قالب یک هزار و ۸۳۸ قطعه زمین صادر شده است.

 مقدسی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان به‌صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده است.

 وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به باز طراحی فرایند ثبت شرکت‌ها گفت: با این اقدام مراجعه مردم در این زمینه کاهش می‌یابد، با الکترونیکی شدن فرایند امضای الکترونیک و پرداخت در زمان ثبت شرکت‌ها مراجعه حضوری مردم به‌شدت کاهش می‌یابد.

 مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی با اشاره به برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال جاری گفت: ۱۰۱ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که ۹۶ نفر در این رقابت‌ها پذیرفته شدند و تاکنون ابلاغ سردفتری برای ۱۰ نفر صادر شده است.

 مقدسی خاطرنشان کرد: مابقی پذیرفته‌شدگان با شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌توانند مشغول به فعالیت شوند.

 به گزارش ایرنا، سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهم‌ترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

 سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

 ۴۴ درصد جمعیت یک‌میلیون‌نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک