شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ساعت ۸:۲۱
فرماندار اسفراین:

تقویت زیرساخت‌های گردشگری بلقیس نیازمند اعتبارات ملی است

فرماندار اسفراین با اشاره به اینکه بنای تاریخی شهر بلقیس یکی از ظرفیت‌های بالقوه اسفراین برای توسعه صنعت گردشگری در اسفراین است، گفت: به دلیل محدودیت در اعتبارات استانی باید از ظرفیت اعتبارات در سطح ملی بهره برد.
تقویت زیرساخت‌های گردشگری بلقیس نیازمند اعتبارات ملی است,

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، مسلم نوری اظهار داشت: شهر تاریخی بلقیس یکی از بزرگ‌ترین بناهای خشت و گلی در کشور شناخته می‌شود که انتظار است با توسعه بیش‌ازپیش معرفی شود.


وی ادامه داد: به همین منظور باید زیرساخت‌های گردشگری در این مکان تاریخی تقویت شود و به دلیل محدودیت در اعتبارات استانی باید از ظرفیت اعتبارات در سطح ملی بهره برد.

 

فرماندار شهرستان اسفراین گفت: بنای تاریخی شهر بلقیس یکی از ظرفیت‌های بالقوه اسفراین برای توسعه صنعت گردشگری در اسفراین است.

 

این مسئول اضافه کرد: تلاش داریم با تداوم تخصیص اعتبارات ویژه، بتوانیم گام‌های محکمی برای ثبت جهانی این مجموعه عظیم و تراز اول کشور برداریم.

 

وی ابراز داشت: ارگ تاریخی بلقیس به شماره ۴۴۹۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده و باتوجه‌به اهمیت و غنای تاریخی آن در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان پایگاه میراث‌فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان‌شناسی آن آغاز شد و هم اکنون در حال طی مراحل تشکیل پرونده برای ثبت جهانی است.

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک