دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ساعت ۷:۱
کارشناس مسائل سیاسی:

نامزدی زنان در انتخابات، دشمنان را ناامید می‌کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور نامزدهای انتخاباتی زن برای جامعه و زنان دیگر ایجاد امید می‌کند و در مقابل دشمنانی که علیه زنان ایرانی فتنه‌انگیزی می‌کنند را درگیر یأس می‌کند.
نامزدی زنان در انتخابات، دشمنان را ناامید می‌کند,

طوبی ولی‌پور ،مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری « عصراترک »اظهار داشت: طبق بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری یکی از عرصه‌های رسیدن به قله‌ها، موضوع انتخابات است.

وی ادامه داد: براین‌اساس مشارکت حداکثری در انتخابات به منزله رسیدن به قله‌ها است که این موضوع جنسیت نمی‌شناسد؛ بلکه بر اساس شایسته‌سالاری است و زنان و مردان با مشارکت و انتخاب درست می‌توانند به بهترین نقاط برسند.

 ولی‌پور با بیان این موضوع که طبق حدیثی از امام رضا (ع) دخالت در سیاست و مقدرات یک جامعه وظیفه زنان است، گفت: بنابراین در موضوع انتخابات که یک موضوع سرنوشت‌ساز است، در یک برهه زمانی قرار داریم که تمام نگاه دشمن به این است که انقلاب و نظام را از بین ببرد و بیشترین تلاشش بر قشر بانوان است تا بتواند دیدگاهش را از انقلاب دور کند.

 این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این موضوع که در زمان‌های گذشته زن جایگاه خاصی نداشته، گفت: در انقلاب اسلامی و جامعه دینی اگر از ظرفیت یک زن آن‌گونه که است استفاده شود، می‌تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.

 وی زنان را موجودات ظریف و دقیقی عنوان کرد و افزود: مدیر و مدبر بودن زنان در جامعه مبالغه نیست، بلکه زنان باتوجه‌به جزئی‌نگر بودن در هر مجموعه‌ای که فعالیت دارند، می‌توانند دقیق‌تر عمل کنند.

 ولی‌پور افزود: همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های زنان در انتخابات ایجاد شور انتخاباتی است که بین بانوان بیشتر از آقایان است.

 این استاد دانشگاه با اشاره به زنانی که به‌عنوان نامزد مجلس وارد صحنه می‌شود، توضیح داد: حضور نامزدهای انتخاباتی زن برای جامعه و زنان دیگر ایجاد امید می‌کند و مسئله مهم است؛ زیرا دشمن اعلام می‌کند که اسلام به زن اجازه حضور در جامعه نداده و نگاه محقرانه به جامعه دارد اما وقتی یک زن نامزد می‌شود، به سراسر دنیا اعلام می‌کند ما هم می‌توانیم.

 

مصاحبه از: آرزو رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک