شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ساعت ۱۸:۳۰
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

امروز مسئله مهم کشور تأمین آب شرب است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: یکی از مسائل مهم کشور تأمین آب شرب و کشاورزی و صنعت است و رویکرد دولت در بهره‌برداری از طرح‌ها، اتمام پروژه‌هایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در این حوزه است.
امروز مسئله مهم کشور تأمین آب شرب است,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین، سید محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در سفر یک‌روزه خود به شهرستان اسفراین و در آیین افتتاح و بهره‌برداری علاج بخشی سدبیدواز گفت: ارزیابی میزان پیشرفت طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌سنجی برای تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا در سفرهای استانی مدنظر است.

حسینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: این دولت به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب دولت کار و فعالیت است و پروژه‌های متعددی آماده بهره‌برداری است که باید توسط مسئولین اقدامات انجام شده بیان شود.

وی گفت: یکی از مسائل مهم کشور تأمین آب شرب و کشاورزی و صنعت است و رویکرد دولت در بهره‌برداری از طرح‌ها، اتمام پروژه‌هایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در این حوزه است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: دولت درصدد آن است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برساند در همین راستا در خصوص مولدسازی املاک، اموال متعدد و فراوانی در جای‌جای کشور داریم که مورد تعامل با پیمانکارانی که توانمند هستند، انجام می‌شود تا اتمام پروژه‌های عمرانی و رفاه بیشتر مردم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان و ایجاد دو شهرستان جدید به این استان افزود: با عزم و اراده‌ای که در مسئولین و مردم این استان دیده می‌شود می‌توان آینده خوبی را برای خراسان شمالی پیش‌بینی کرد.

حسینی پیشران بودن استان خراسان شمالی در ایجاد شبکه فیبر نوری و کاهش سه‌درصدی نرخ بیکاری استان و پیگیری‌های انجام شده در راستای تأمین آب شرب و کشاورزی و صنایع را از جمله اقدامات مهم انجام شده در این استان عنوان کرد.

 

 هدف‌گذاری دولت اتمام پروژه‌های مرتبط با تأمین آب است  

 به گزارش عصر اترک، استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت:  با همدلی ارکان حاکمیت در شهرستان امروز شاهد پیشرفت و توسعه این منطقه هستیم و البته این رویکرد نیز در استان برای پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.

محمدرضا حسین‌نژاد ادامه داد: یکی از نیازهای استان تأمین آب بود که برای رفع آن مجوز ماده ۲۳ انتقال آب به داخل استان انجام شد.

وی گفت: پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین یکی از پروژه‌های  مهم استان بود که در سفر دولت سیزدهم به این استان اعتبار آن تخصیص یافت.

استاندار خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از پروژه‌ها  از سه منبع استانی، کشوری و داخلی و بخشی نیز از محل مولدسازی دارایی‌های دولت تأمین اعتبار می‌شود.

حسین‌نژاد افزود: هدف‌گذاری و تأکید ما بر اتمام پروژه‌های  مرتبط با تأمین آب پایدار در استان است.

محمدرضا حسین‌نژاد گفت: باتوجه‌به وضعیت نامناسب آب شرب و کشاورزی در استان، رویکرد و تأکید ما بر تسریع در اجرای پروژه‌هایی است که به نحوی مرتبط و اثرگذار بر تأمین آب شرب و کشاورزی در استان است.

وی افتتاح این پروژه را در پیشرفت و آبادانی شهرستان دارالقرآن اسفراین مفید عنوان کرد و افزودبا همدلی، حضور قوی و هم‌افزایی بین مسئولان و شورای اسلامی شهر این پروژه در شهرستان اسفراین با سرعت به نتیجه رسید و این شهرستان باید با سرعت مراحل پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و عمرانی خود را طی کند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه سد گلمندره به مرحله آبگیری رسیده و از فاجعه سیل بردگی جاده و صدمات مالی و جانی به مردم جلوگیری کرد، اظهار داشت: با اجرای پروژه انتقال آب سرانی،  شیروان، فاروج، بام و صفی‌آباد اسفراین و بجنورد از آن بهره‌مند می‌شوند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

 استاندار خراسان شمالی افزود: باتوجه‌به اینکه مجوز ماده ۲۳ این پروژه اخذ شده است از شما به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخواست داریم در برقراری اعتبار و سرعت اجرای پروژه کمک کنید.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه استان به سمت انجام زیرساخت‌های مهم پیش می‌رود که یکی از این زیرساخت‌ها اجرای فیبر نوری است، تصریح کرد: سه ماه بعد از عید تمام استان از زیرساخت فیبر نوری و اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد که در پیشرفت استان مؤثر واقع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبار سفر رئیس‌جمهوری به استان ۱۲ و ۷ دهم هزار میلیارد تومان است که در تکمیل پروژه‌های مختلف راه روستایی، فضای آموزشی و تکمیل سد، استفاده خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: پروژه‌های خوبی که در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شده است با تأمین اعتبار و با کمک وزیران به نتیجه برسد.

 

 

عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان شمالی، اعتبار هزینه شده برای  علاج بخشی سد بیدواز اسفراین یک بیلیون  و ۸۰۰ میلیارد ریال  است که بیش از یک بیلیون و  ۵۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم تأمین اعتبار شد و با اقدامات جهادی زودتر از موعد و کمتر از یک سال وارد مدار بهره‌برداری شد.

 

سد بیدواز از نوع سدهای خاکی سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی بر روی رودخانه بیدواز واقع در ۲۰ کیلومتری شمال شرق اسفراین است که ارتفاع از بستر آن به ۶۶ متر و طول تاج  به  ۱۰۴ متر از سطح دریا می‌رسد

حجم مخزن این سد ۴۸.۳ میلیون مترمکعب است و آب قابل‌تنظیم سالیانه آن ۴۱.۳ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

 

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک