دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ساعت ۷:۱۶
رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه خبر داد:

رشد ۵۰۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه اعلام کرد: واردات برخی اقلام کشاورزی همانند پرتقال، کاهو و فلفل دلمه از ایران طی سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.
رشد ۵۰۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از ایرنا، سرگی دانکورت این سخنان را در نشستی با قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی، سفیر ایران در روسیه و رئیس سازمان دامپزشکی ایران در مسکو بیان کرد.
 رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه در این دیدار با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دولت و ملت ایران، تجارت دو کشور در حوزه محصولات کشاورزی را روبه‌رشد خواند.

 

 دانکورت با اشاره به رشد صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه گفت: محصولات ایرانی جایگزین کالاهایی شده است که قبل از این از اروپا وارد روسیه می‌شد که نشان از کیفیت بالای محصولات تولیدی ایران دارد.
 این مقام روس، توسعه همکاری‌ها در حوزه کشاورزی را به نفع مردم دو کشور دانست.

 قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست اظهار داشت که مقامات عالی دو کشور و از جمله رؤسای جمهور بر گسترش همکاری‌ها بخصوص در زمینه اقتصادی و تجاری تأکید دارند و ازاین‌رو، دو طرف باید تلاش کنند که این مهم محقق شود.
 علیرضا پیمان پاک اضافه کرد که امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گام بلندی در توسعه تجارت بخصوص تجارت محصولات کشاورزی محسوب می‌شود و از طرف روس درخواست کرد که موانع ورود کالاهای ایرانی به بازار روسیه را برطرف کند.

 نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی ایران نیز با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای برخی از صادرکنندگان محصولات لبنی ایرانی، پیشنهاد داد که ایران و روسیه آزمایشگاه‌های مشترکی در مناطق آزاد ایران تأسیس تا نظارت بر بهداشت محصولات صادراتی ایران، در داخل کشور صورت پذیرد.

 در پایان این ملاقات، یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران و روسیه در استقرار گروه‌های بازرسی و قرنطینه در مرزها به امضا رسید.

 علیرضا پیمان پاک قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی، در راس هیئتی متشکل از رئیس سازمان دامپزشکی، معاون سازمان حفظ نباتات و مدیران عامل تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت غذایی ایران به روسیه سفرکرده است.
انتهای خبر/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک