دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ساعت ۱۲:۳۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی :

۴۵ درصد از اعتبارات عمرانی خراسان شمالی تخصیص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک سرمایه‌ای برای اجرای پروژه عمرانی استان مصوب شد که تاکنون ۴۵ درصد از این میزان تخصیص یافت.
۴۵ درصد از اعتبارات عمرانی خراسان شمالی تخصیص یافت,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر‌اترک به نقل از ایرنا ،مرتضی بهزادفر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی استان به صورت نقدی و ۵۸۰ میلیارد ریال از این منابع به صورت اسناد خزانه به استان تخصص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی به صورت نقدی است که کمک شایانی به سرعت دادن به اجرای پروژه ها خواهد داشت افزود: اکنون در استان ۵۰۰ پروژه احداثی و توسعه ای ناتمام وجود دارد که برای تکمیل آن بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متوسط عمر این پروژه های عمرانی ۱۰ سال است و عمر برخی از آنان به ۱۵ سال هم می رسد اما اهتمام دولت، سرعت دادن اجرای پروژه ها و تسریع در زمان بهره برداری از آن است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع تامین آب یکی از مهم ترین چالش های استان به شمار می رود گفت: تامین آب مورد نیاز آشامیدن و بخش کشاورزی یکی از دغدغه ها در این خطه از کشور به شمار می رود و در این باره برای تامین آب آشامیدن شهروندان و روستاییان استان، اقدامات خوبی در دست پیگیری است.

بهزادفر تصریح کرد: پیگیری برای اجرای طرح انتقال آب های زیرزمینی یکی از این اقدامات است، این طرح از ۱۰ سال گذشته در دست پیگیری و خوشبختانه با تلاش استاندار و سایر مسوولان، مجوز ماده ۲۳ آن دریافت شد و امید می رود با تامین اعتبار، اجرای آن آغاز شود.

وی گفت: یکی دیگر از طرح ها در زمینه حل مشکل آب، پیگیری برای اجرای طرح انتقال آب از سفرهای زیرزمینی پلنگ دره شهرستان بجنورد است که با بهره برداری از این طرح، آب با کیفیت منابع کارستی در اختیار شهروندان بجنورد قرار می گیرد.

وی با اشاره به طرح انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح برداشت آب از منابع دست اول چاه های در اختیار پتروشیمی، متوقف می شود و این منابع زیرزمینی با کیفیت به آشامیدن شهروندان اختصاص می یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگر از سخنان خود درباره مطالبه مردم به سرعت دادن به اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان اظهار کرد: نقش این محور بزرگراهی در ایجاد تحول و ارتقای زیرساخت حمل و نقل و توسعه اقتصاد در این استان بر همه روشن است بر این اساس تلاش بر این است که به زمان بهره برداری از آن سرعت داده شود.

وی افزود: در قانون بودجه امسال یکهزار و ۹۰۰ میلیار ریال اعتبار به این محور بزرگراهی اختصاص یافت که سهم خراسان شمالی از این رقم یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که البته اعتبارات این پروژه راهسازی در لایحه بودجه سال آتی تقویت می شود.

بهزادفر با بیان اینکه اجرای پروژه راهسازی در محور بجنورد-جنگل گلستان جزو ۱۰ پروژه اولویت دار کشور قرار گرفته است گفت: تکمیل این پروژه هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد البته با توجه به خسارت های ناشی از سیل به این راه و با احتساب هزینه های مربوط به ایمن سازی این رقم به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در خراسان شمالی اکنون به ۹۰ درصد رسیده است و بخش زیادی از این محور به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک است، چهار خطه کردن تنها ۲۰ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است که امید می رود به اجرای آن سرعت داده شود.

 خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

طرح ساخت باند دوم بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-قوچان ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از این مسیر در استان خراسان شمالی و در حدفاصل فاروج-جنگل گلستان واقع است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

انتهای خبر 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک