شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ساعت ۱۱:۴۱
رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان خبر داد:

 افزایش ۱۵۰ هزارمترمکعبی مصرف گاز در خراسان شمالی

 رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی با اشاره به میزان مصرف روزانه گاز در استان که ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب است، گفت: طی دو روز اخیر شاهد افزایش مصرف ۱۵۰ هزارمترمکعبی بوده‌ایم.
  افزایش ۱۵۰ هزارمترمکعبی مصرف گاز در خراسان شمالی,

احسان ابهری، رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار داشت: باتوجه‌به برودت هوا و کاهش دما طی دو روز اخیر در سراسر خراسان شمالی شاهد افزایش میزان مصرف گاز بوده‌ایم.

 وی با اشاره به اینکه مصرف روز جمعه در مقایسه با روز پنج‌شنبه ۱۵۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است، ادامه داد: میزان مصرف روزانه در بخش خانگی، دستگاه‌ها و تجاری ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب بوده که با افزایش مصرف به ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار مترمکعب رسیده است.

 ابهری اضافه کرد: در حال حاضر موضوع افت فشار گاز نگران‌کننده نیست و پایداری را در سراسر استان داریم.

 این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین با دستور مدیریت بحران استان، امروز تعطیلی دستگاه‌ها و مدارس کمک بزرگی به کاهش میزان مصرف خواهد کرد، زیرا میزان مصرف دستگاه‌ها به‌اندازه مصرف دو شهرستان گرمه و جاجرم است که قطعاً کمک به بخش خانگی خواهد بود.

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه سال گذشته وضعیت اسفراین در حالت بحرانی قرار گرفته بود، گفت: اکنون فشار گاز در وضعیت نگران‌کننده نیست و در حالت پایداری گاز هستیم.

 ابهری ابراز داشت: از مردم تقاضا داریم که دمای منزل را در دمای آسایش ۱۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهند و اگر اتاقی مورداستفاده نیست وسیله گرمایشی را خاموش و درب را ببندند که علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده به میزان مصرف گاز نیز کمک خواهد کرد.

 رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی ادامه داد: استفاده از لباس گرم، پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها، بستن پلاستیک برای جلوگیری از جابه‌جایی از هوای گرم به بیرون، قطعاً نکاتی است که در میزان مصرف گاز کمک شایانی خواهد داشت.

 وی با تأکید بر این موضوع که در حال حاضر وضعیت گازی سراسر استان نگران‌کننده نیست، گفت: بیشترین تأکید بر رعایت الگوی مصرف است که بااین‌وجود مشکلی پیش نخواهد آمد.

 وی با اشاره به این موضوع که شبکه‌های گازی کشور به یکدیگر متصل هستند، افزود: جبهه هوای سردی که وارد کشور شده، تمام نقاط کشور را تحت‌تأثیر قرار داده است و باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی در انتهای خط لوله گاز قرار دارد، بنابراین با صرفه‌جویی مردم، مشکلی نخواهیم داشت.

 

 مصاحبه از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک