دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ساعت ۱۰:۲۱
استاندار:

صادرات فناورانه خراسان‌شمالی به ۱۰ میلیون دلار رسید

استاندار خراسان شمالی گفت: صادرات فن‌آورانه از خراسان شمالی از ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹به ۱۰ میلیون دلار در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ رسیده است.
 صادرات فناورانه خراسان‌شمالی به ۱۰ میلیون دلار رسید,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک  محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی در رویداد اقتصادی تانا و تاثریا صنایع کوچک ، متوسط و کارگاهی خراسان شمالی که صبح امروز در سالن حافظ بجنورد برگزار شد به سیر صعودی پرشتاب صادرات فن‌آورانه از خراسان شمالی پرداخت.

حسین نژاد افزود : صادرات فن‌آورانه از استان از  ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به ۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون دلار رسیده است که سیر صعودی پر شتابی را نشان می‌دهد.

استاندار در این همایش شناخت نیاز و مسئله را در مسیر تحول و توسعه و چاره‌اندیشی برای رفع آن، بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ۵ رویداد تانا تاکنون برگزار شده و بیش از ۲۹۰ نیاز  و ۱۰۸ ایده ثبت شده است.

حسین‌نژاد از برگزاری ۱۰۸ تور ترویجی فناوری در سال ۱۴۰۱ و ۹۰ تور ترویجی فناوری در ۱۴۰۲ خبر داد .

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی در آغاز این نشست، دستاوردهای دولت در حوزه کار و فعالیت را در استان به اختصار تشریح کرد  و به افتتاح و کلنگ زنی یک هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال اشاره کرد.

به گزارش عصراترک، سپاه حضرت جواد الائمه (ع) میزبان این همایش بود و شهرک‌های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، معاونت اقتصادی استانداری و تعدادی از صنایع استان در این همایش مشارکت داشتند.
 
شرکت‌های کیمیاگران راز طبیعت، کارگزار نوژان، تراش سرافراز و ساقه طلایی در این رویداد ، نیازها و چالش‌های خود را طرح کردند و برای عقد تفاهم‌نامه با صاحبان ایده و دانش مذاکره کردند.
تانا مخفف طرح توسعه و ارتقاء زیست بوم فناوری استان  است و هدف آن ترویج گفتمان دانش محور نوآوری، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری با بکارگیری دانش افراد و مراکز علمی موجود در استان برای رفع نیازها و چالش‌های صنایع و بخش‌های تولیدی و اقتصادی است.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک