سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ساعت ۷:۱
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خبر داد:

صرفه‌جویی گاز و عبور از فصل سرما بدون قطعی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با توجه به کاهش دما و بارش سنگین برف، اگر همه پای‌کار باشند و مردم و دستگاه‌ها صرفه‌جویی را داشته باشند، انشالله بدون مشکل از فصل سرما عبور خواهیم کرد.
صرفه‌جویی گاز و عبور از فصل سرما بدون قطعی ,

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار داشت: گذر از مواجه‌شدن مردم با چالش بحران گاز در اختیار مردم، دستگاه‌ها و شرکت گاز است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته با اطلاع‌رسانی به‌موقع و پای‌کار بودن مردم و دستگاه‌ها خراسان شمالی تنها استانی بود که با قطعی گاز مواجه نشد، گفت: امسال هم همه پای‌کار باشند و مردم و دستگاه‌ها صرفه‌جویی را داشته باشند، انشالله بدون مشکل از فصل سرما عبور خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: گفتنی است که واحدهای صنعتی نیز باید در کنار مردم صرفه‌جویی را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر واحد صنعتی نخواهد موضوع صرفه‌جویی را داشته باشد، فقط یک واحد صنعتی می‌تواند به‌اندازه نیمی از شهرستان بجنورد مصرف داشته باشد.

هاشمی ابراز داشت: برخی از تجهیزات در صنایع به حدی قدیمی هستند و برچسب انرژی راندمانشان پایین است که درصد جزئی از گاز دریافتی را صرف خدمات می‌کنند و اکثراً اتلاف می‌شود که اندازه‌اش خیلی بیشتر از خانگی است.

وی گفت: همچنین در ساخت‌وساز نیز موارد استانداردسازی مبحث ۱۹ ساختمان‌ها رعایت نمی‌شود، این در حالی است که باید در زمان ساخت‌وساز خیلی از موضوعات مربوط به عایق‌بندی دیوارها، پنجره‌های دوجداره، عایق‌بندی کف، استفاده از مصالح استاندارد، مدنظر قرار بگیرد تا در تمام فصل‌های گرم و سرد استفاده‌کننده با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: در زمستان سرانه مصرف کشور پنج برابر سایر کشورهای سرد در جهان است زیرا ما فضایی را گرم می‌کنیم که بخش زیادی از آن اتلاف می‌شود.

هاشمی با تأکید بر این موضوع که مدیریت مصرف گاز در کشور ضعیف است، خاطرنشان کرد: اگر تجهیزات گرمایشی و ساخت‌وساز استاندارد باشد قطعاً با هیچ‌گونه کمبود گازی در کشور مواجه نخواهیم شد.

 

مصاحبه از: آرزو رحمانی 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک