دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ساعت ۶:۰
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی:

بانوان بیشترین دریافت‌کنندگان وام مشاغل خانگی هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق‌گرفته است.
بانوان بیشترین دریافت‌کنندگان وام مشاغل خانگی هستند,

زهرا معینی یکتا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق‌گرفته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون پرداخت تسهیلات در حوزه بانوان رشد خوبی داشته است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: عقد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور باهدف کارآفرینی اجتماعی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار استان صورت گرفته است که با پیگیری‌های انجام شده در این طرح برای ۴۷ نفر از بانوان در پنج حوزه فرش دستباف، خیاطی، فروشندگی، پرورش دام سبک و آشپزی ایجاد اشتغال شد.

معینی یکتا افزود: با پیگیری و عقد تفاهم‌نامه با معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تهیه لوازم مصرفی کارآفرینان جهت اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار استان اختصاص یافت.

 

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال جهت توانمندسازی بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان، بیان کرد: در این راستا پس از پیگیری‌های انجام شده، با همکاری صندوق کارآفرینی امید به ۲۰ نفر از بانوان خراسان شمالی تسهیلات پرداخت شد.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی افزود: همچنین بانوان سرپرست خانوار کارآفرین دارای مشکل تضامین بانکی به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار جهت رفع مشکل و دریافت وام خوداشتغالی معرفی شدند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک