دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ساعت ۶:۳۵
استاندار خراسان شمالی:

دشمن دنبال از بین بردن وحدت اقوام است

پنجمین همایش نغمه سرایان اهل سنت در استان خراسان شمالی ۹ بهمن ماه آغاز به کار کرد و استاندار خراسان شمالی به عنوان اولین سخنران این همایش، سخنان خود را با آیه مبارکه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" شروع کرد.
دشمن دنبال از بین بردن وحدت اقوام است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر‌اترک ، استاندار خراسان شمالی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش سه روزه در خراسان شمالی، ایران را اقلیم چهارفصل توصیف کرد و از دیگر موهبت‌های الهی در این سرزمین از وجود مقام معظم رهبری و تنوع فرهنگ‌ها و اقوام مختلف نام برد و ایران را گنجینه فرهنگ‌ها نامید. 

محمدرضا حسین نژاد روش و منش جمهوری اسلامی را حفظ وحدت و حضور همه اقوام در صحنه‌های مختلف دانست و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی، در ۸ سال دفاع مقدس، در مبارزه با داعش و ‌... همه اقوام در کنار هم بودند و همایش‌ها و کارهایی که باعث تقویت وحدت می‌شوند، ضروری است. 

وی یادآور شد: در مقابل، دشمن به دنبال تفرقه و انفصال اقوام از یکدیگر است زیرا دشمن به دنبال بالا کشیدن منابع ملت‌هاست و در صورت افتراق و انفصال آنان، به سادگی می‌تواند غارتگری کند.

حسین نژاد افزود: دشمن ابتدا چهره خادمانه از خود نشان می‌دهد و پس از آن غارت را شروع می‌کند و لذا کشورهای سلطه به دنبال از بین بردن همه موانعی هستند که منافع آن‌ها را کاهش می دهد. 

وی ادامه داد: دشمن به دنبال از بین بردن وحدت بین اقوام و برادران متحد در کشورهای اسلامی است. 

حسین نژاد کلمات را زیر بنای جملاتی دانست که می‌توانند مودت و وحدت را افزایش دهند. 

افتتاحیه این همایش پس از سخنان استاندار با اجرای سرودی در وصف شهید سردار سلیمانی و سپس اجرای سرود " سلام فرمانده " به زبان ترکمنی توسط دانش آموزان ترکمن خراسان شمالی ادامه یافت. 

آخوند کمالی موسس مدرسه علمیه اهل سنت امانلی، دیگر سخنران این همایش نیز پیرامون شعر و شاعری در اسلام و نقش شعر در مقابله با دشمن به تفصیل سخن گفت و از هنرمندان نغمه سرا خواست تا از مظلومیت‌ها و از مظلومین غزه که خواسته امام مسلمین، رهبر انقلاب اسلامی است، با اشعار خود حمایت کنند.

انتهای خبر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک