شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ساعت ۱۲:۲۰
در خراسان شمالی؛  

۶۱ درصد از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده‌اند 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در استان، تاکنون ۶۱ درصد از واحدهای مسکونی روستایی با دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نوسازی شده‌اند.  
۶۱ درصد از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده‌اند ,

علی روحانی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: از سال ۸۵، پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به منظور نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح کشور در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت.  

روحانی گفت: سهم سالانه خراسان شمالی از این دستورالعمل، نوسازی پنج هزار واحد مسکونی در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده است.  

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که مبتنی بر ۱۰۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی سرشماری شده در مناطق روستایی استان، عنوان کرد: تاکنون از محل اعطای تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به استان، تعداد ۶۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده‌اند.  

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی بیان کرد: نوسازی و مقاوم سازی این واحدهای مسکونی روستایی مبتنی بر عمل به رعایت مقرارات ملی ساختمان و آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله ایران همچنین نظارت ناظران فنی بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده در استان با سازه‌های بتنی ساخته شده‌اند.  

روحانی در ادامه یادآور شد: سهم تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی سال ۱۴۰۲ اخیرا به استان‌ها ابلاغ شد.  

وی گفت: این سهم از نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به نوسازی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است.  

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی بیان کرد: سهم خراسان شمالی از این تسهیلات ابلاغی از نوسازی پنج هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به نوسازی ۱۴ هزار واحد مسکونی برای این مناطق افزایش یافته است.  

روحانی افزود: در استان ثبت نام، تشکیل پرونده و ارسال آنها به بانک‌های عامل به منظور پرداخت این تسهیلات یاد شده آغاز شده که تا پایان شهریور ماه سال آینده نیز ادامه دارد.  

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک