پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ساعت ۱۵:۵۰

راهبرد انتخاباتی اصلاحات؛ حرکت چراغ خاموش/ چرا اصلاح طلبان به دنبال مظلوم نمایی هستند؟

در حالی اصلاح طلبان راهبرد چراغ خاموش در انتخابات را در پیش گرفتند که به نظر می رسد بیش از هر چیز در پی اجرای سناریوی مظلوم نمایی هستند.
راهبرد انتخاباتی اصلاحات؛ حرکت چراغ خاموش/ چرا اصلاح طلبان به دنبال مظلوم نمایی هستند؟,

به گزارش عصراترک به نقل از خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اعلام نتیجه بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان آرام آرام صف بندی جریان های سیاسی برای ورود به رقابت های انتخاباتی در حال شکل گیری است.

برخی طیف های سیاسی پیش از این نشست های دوره ای حزبی و جریانی خود را آغاز کرده بودند و برخی دیگر هم با اعلام نتایج جدید تایید صلاحیت ها، در حال برنامه ریزی برای میتینگ های انتخاباتی هستند، اما همچنان جریان اصلاح طلب در پازلی رنگ باخته بر ادعاهای دروغین خود پافشاری می کند.

در حالی که این جریان از نداشتن کاندیدا و رد صلاحیت آنها سخن می گفت، اما گزارشات ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان حاکی از رد این ادعاهاست با این حال اما موضوع بررسی صلاحیت ها همچنان دست آویزی برای چهره های سیاسی معلوم الحال است تا علیه نظارت شورای نگهبان هجمه همه جانبه داشته باشند.

صادق زیبا کلام به تازگی در یادداشتی در روزنامه هم میهن نوشته است: ما در کدام کشور دیگری که حداقل مبنای دموکراسی در آن وجود دارد، انتخاباتی شبیه انتخابات در ایران را مشاهده می‌کنیم که یک نهادی شبیه شورای نگهبان بیاید و همه کسانی که نمی‌خواهد را ردصلاحیت کند و بعد به مردم بگوید از بین این افرادی که من تشخیص دادم انسان‌های درستی هستند، رای دهند.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در اظهاراتی گفته است: رقیب اصلی اصلاح طلبان در انتخابات اصولگرایان نیستند بلکه شورای نگهبان است چون طوری در بررسی صلاحیت ها عمل شد که اصلاح طلبان چاره ای جز رها کردن عرصه رقابت ندارند.

آماری در رد ادعای دروغین اصلاح طلبان

این اظهارات در حالی از سوی چهره های اصلاح طلب مطرح است که، در روزهای ابتدایی آغاز فرآیند پیش ثبت نام، این جریان مدعی شد که کاندیدایی برای انتخابات مجلس ندارد، اما طبق اعلام محسن اسلامی، رئیس ستاد انتخابات کشور از میان ۲۴ هزار و هشتصد و بیست و نه نفر ثبت نام کننده در انتخابات ۱۵۶۰ داوطلب اصلاح طلب بودند که اختلاف فاحشی با اصولگرایان ثبت نام کننده نداشت.

از سوی دیگر پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت ها مشخص شد که تنها ۱۳۴ تن از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سراسر کشور تأیید صلاحیت شده‌اند و  طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه ما کاندیدایی نداریم، ترفندی برای مظلوم‌نمایی بوده است.

این میان البته آذر منصوری دبیر کل اراده ملت و رئیس جبهه اصلاحات ایران که بر تحریم انتخاباتی تاکید داشت در تازه ترین تحرکات خود نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران را ریاست کرده تا در این جلسه راهبرد انتخاباتی این جریان برای انتخابات 1402 را بررسی و تصویب کنند.

جای سوال است که اگر این جریان کاندیدایی برای انتخابات ندارد و یا به زعم خودشان کاندیداهای آنها رد صلاحیت شدند، پس تعیین راهبرد انتخاباتی به چه کار آنها می آید.

به نظر می رسد حرکت چراغ خاموش اصلاح طلبان، راهبرد اصلی این جریان است تا از بار مسئولیت پاسخگویی به ساحت مردم فرار کنند.

انتهای خبر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک