شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ساعت ۱۸:۳۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی:

تورم سالانه خراسان شمالی ۱/۷ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه ۱.۷ درصد کاهش یافت.
تورم سالانه خراسان شمالی ۱.۷ درصد کاهش یافت ,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مرتضی بهزادفر اظهار کرد: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان ۴۵.۸ درصد و در کشور ۴۳.۶ درصد گزارش شده است.


وی با بیان اینکه نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور در دی ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۰.۸ درصد کاهش یافته است، افزود: خراسان شمالی در شاخص قیمت مصرف کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان در دی ماه امسال در رتبه ۱۵ استان‌های کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ تورم سالانه به معنای درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است.

وی گفت: در دی‌ماه امسال کمترین نرخ تورم مربوط به استان تهران با ۳۸.۶ درصد و خوزستان با ۴۰.۴ درصد بوده و بیشترین آن مربوط به استان یزد با ۵۴.۷ درصد است.

بهزادفر افزود: تورم نقطه به نقطه در دی‌ماه امسال برای خانوارهای استان ۳۶.۷ درصد و برای خانوارهای کشور ۳۸.۵ درصد گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه، بیانگر درصد تغییر عدد شاخص قیمت‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: نرخ تورم ماهانه در دی‌ماه امسال برای خانوارهای استان ۲.۱ درصد و برای خانوارهای کشور ۲.۶ درصد ثبت شده است.

وی گفت: منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت‌ها نسبت به ماه قبل است.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک