پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ساعت ۱۱:۵۳
نقش سردار سلیمانی بر جبهه مقاومت را بررسی کرد؛

نقش حاج قاسم در تغییر موازنه جنگ در منطقه

نقش حاج‌قاسم سلیمانی در پیروزی‌های جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع منطقه نقشی اثرگذار است که موجب شد خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه از بین رود و وی به‌عنوان نمادی از مبارزه با تروریسم در جهان مطرح شود.
نقش حاج قاسم در تغییر موازنه جنگ در منطقه,

به گزارش عصراترک، فرمانده شجاع و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با داشتن تفکری نظامی، اندیشه راهبُردی و به‌مانند یک دیپلمات زیرک، به‌عنوان نیروی فعال در سیاست خارجی کشورمان نقشی مهم ایفا می‌کرد. قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی تنها یک فرمانده نظامی نبود، او نماد «محور مقاومت» بود که پایه‌های جمهوری اسلامی بر آن بنا شده است.
 

 جبهه مقاومت پیشرو در عرصه فرهنگی 

 حجت‌الاسلام مهدی براتیان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد: اگر بخواهیم نقش حاج‌قاسم را در ابعاد استکبارستیزی بررسی کنیم در چند بعد بررسی می‌شود. نکته اول شخصیت حاج‌قاسم است که ایشان مرد عمل است که در جهاد اکبر و اصغر این مرد عمل بودن، جمع شده است.

 براتیان ادامه داد: نکته دوم شخصیت حاج‌قاسم مبارزه با نفس، ازخودگذشتگی و جهاد برون‌مرزی با مبارزه استکبار است که این ویژگی‌ها محبوبیت و مقبولیت در بین مردم دنیا ایجاد کرده است.

 وی افزود: آمریکایی‌ها خواستند مقبولیت و محبوبیت جهانی حاج‌قاسم را از افرادی که دوستش دارند بگیرند و این باعث شد مردم از آمریکایی‌ها متنفر بشوند.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: حاج‌قاسم نماد انسان آزادی‌خواه است و این نماد فقط برای مسلمانان نبود، سردار سلیمانی در بین مردم جهان سرآمد بود و به‌شهادت‌رساندن حاج‌قاسم یعنی شکستن قلب همه انسان‌های آزادی‌خواه دنیا و معلوم است هرکسی به حاج‌قاسم اهانت کند، منفور خواهد شد.

 این مقام مسئول نکته دیگر در وجود حاج‌قاسم را این‌گونه بیان کرد که ایشان فرمانده جبهه مقاومت در دنیا است که علم استکبارستیزی را برداشته است همچنین ایشان امین و متعهد خاورمیانه بود و برای حریم مرزهای کشورها ارزش قائل بود.

 براتیان افزود: دشمنان در مسئله جبهه مقاومت باتوجه‌به ابزارهایی که در رسانه دارند، نقشه‌هایی را چیدند که جایگاه شیعیان و جبهه مقاومت را مخدوش کنند و فیلم‌هایی را ساختند که داعش را به نام مسلمان در اذهان عمومی جهان نشان بدهند.

 وی عنوان کرد: جبهه مقاومت با فرماندهی حاج‌قاسم در عرصه سیاسی و امنیت توانست نقشه‌های جبهه‌هایی که در مقابل مقاومت هستند را بر آب کند.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد بیان کرد: در بعضی از اوقات دشمن بر جبهه مقاومت، برچسب سیاسی می‌زند و می‌گوید جبهه مقاومت تندرو است. اما عرصه نبرد مردم مظلوم غزه، فلسطین، لبنان نشان داد جبهه مقاومت در عرصه سیاسی، عرصه انسانی است و هرجایی که ارزش‌های انسانی پایمال شود جبهه مقاومت آنجاست.

 وی با بیان اینکه دشمنان جبهه مقاومت را در حوزه اقتصادی محدود می‌کنند، گفت: عمداً جنگ را با بهانه‌های حقوق بشر و هسته‌ای به سمت کشورهای درحال‌توسعه می‌کشانند و مردم را در گیر جنگ می‌کنند و همه ما می‌دانیم جنگ خانمان‌سوز است، آفت و بدترین بلایی است که کشور می‌تواند با آن مواجه شود.

 این مسئول افزود: جبهه مقاومت اقداماتی در عرصه نظامی، اجتماعی و علمی انجام داد. مردم عراق، سوریه را ببینید از زمانی که جبهه مقاومت مقابل جنگ‌ها ایستادند از نظر علمی، اجتماعی رشد داشته‌اند.

 وی تصریح کرد: اگر این جبهه نباشد، جبهه استکبار در مسائل علمی دخالت می‌کند به‌عنوان‌مثال اگر شخصی از لحاظ علمی توانایی بالایی داشته باشد آن را خواهند خرید و یا در مسائل اقتصادی تا زمانی اجازه می‌دهند فرد رشد اقتصادی داشته باشد که تناقضی با رشد آن‌ها و رقابتی با آنها نداشته باشند.

براتیان با بیان اینکه دشمنان در زمینه فرهنگی، تهاجم فرهنگی انجام داده‌اند، گفت: به این صورت که در اذهان عمومی نمایان کرده‌اند که اسلام توانایی رشد در زمینه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی را ندارد؛ اما جبهه مقاومت ثابت کرد که در عرصه فرهنگی پیشروتر از کشورهای جهان و تمدن‌های دیگر است.

امروزه غرب با تمام توانی که دارد در مقابله با جبهه مقاومت عاجز و درمانده است

غلامرضا کاظمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در گفتگو با عصر اترک با بیان اینکه شهید سلیمانی خدمات بزرگ و مهمی به ملت ایران، منطقه و جهان اسلام و همه دنیا ارائه کرد، گفت: شهید سلیمانی تنها با دشمنان ملت ایران، انقلاب اسلامی و مسلمانان مبارزه نکرد، بلکه این قهرمان بین‌المللی با کسانی مبارزه کرد که در واقع دشمن بشریت هستند و به‌خاطر مطامع و منافع خودشان حاضرند در سرزمین‌های خودشان هم جنایت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بیان کرد: شهید سلیمانی با مجاهدت خودش در مقیاس ملی، منطقه‌ای و جهانی ماندگار و به‌عنوان قهرمان بزرگ امت ایران، اسلام و منطقه معرفی شد.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی باید به‌گونه‌ای شناخته و به‌ویژه برای نسل‌های آینده از جمله جوانان شناسانده شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید فعالیت‌ها و خدمات این شهید به‌عنوان یک مکتب معرفی شود و در چله دوم که مخاطب جوانان هستند یکی از الگوها شهید سلیمانی باشد.

کاظمی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی اگر به این نقطه رسید بدون اینکه فهم آن سخت و دشوار باشد که رهبر معظم انقلاب بیان کردند رمز و راز موفقیت این شهید اخلاص او بود؛ چراکه اوج اخلاص خدایی عمل‌کردن است و دل و زبان یکی می‌شود.

وی با تشریح نقشه دشمنان برای ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه با ایجاد گروه‌های تکفیری از جمله داعش خاطرنشان کرد: داعش از کشورهای مختلف پرورش داده و به منطقه انتقال داده شد و با امکانات و تجهیزات غربی‌ها حمایت و پشتیبانی می‌شدند. اگر بدانیم این مرد بزرگ شهید سلیمانی با داعش و نقشه آمریکا و اسرائیل چه کرد باید در نقشه دشمنان اندکی اندیشه شود.

 این مسئول با بیان اینکه داعش در پی ایجاد حمام‌های خون بر اساس نقشه آمریکا بود، گفت: نابودی انقلاب اسلامی و تأمین امنیت اسرائیل از اهداف مهم آمریکا در ایجاد داعش بود اینجا است که می‌فهمیم شهید سلیمانی چه گام‌های بلندی برداشته است که اسرائیل در باتلاق و مرداب غزه گرفتار شده است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد خاطرنشان کرد: امروز غرب با تمام توان با پشتیبانی از رژیم صهیونیستی و بهره‌مند کردن صهیونیست‌ها از همه امکانات و تجهیزات خود، در مقابله با جبهه مقاومت عاجز و ناتوان مانده است.

 این مسئول با بیان اینکه اسرائیل برای جلوگیری از پیشرفت جهان اسلام و مسلمانان ایجاد شده است، گفت: در این راستا اگر مسلمانان و ملت‌های منطقه بخواهند پیشرفت و همگرایی، اعتلا و تمدن‌سازی اسلامی محقق شود هیچ راهی جز ازبین‌بردن اسرائیل ندارند.

یکی از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی افزایش آگاهی مردم جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بود

محمد شیخ‌زاده، رئیس دانشگاه دولتی بجنورد در گفتگو با عصر اترک با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در حمله به غزه اظهار کرد: در این سه ماه رژیم صهیونیستی هر چه تلاش کرد با شکست‌ مواجه شد، طوفان الاقصی یک ویرانی درون سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است و جبهه حماس همه ساختارهای اطلاعاتی، امنیتی، دفاعی و نظامی را به هم ریخت.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی افزایش آگاهی مردم جهان نسبت به جنایات اسرائیل غاصب و رژیم صهیونیستی است چراکه هم اکنون شاهد هستیم چند صدهزار نفر در کشورهای مختلف جهان در حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه و محکوم‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.

رئیس دانشگاه بجنورد ادامه داد: از این ایستادگی، مقاومت و مظلومیت مردم غزه در برابر جنایات اسرائیل غاصب و مشاهده این صحنه‌ها انسان‌ متحیر می‌شود اگر این عملیات نبود شاید با ده‌ها سال فعالیت رسانه‌ای و جهاد تبیین نمی‌توانستیم به مردم جهان تفهیم کنیم که سردمداران غرب به شما دروغ می‌گویند.

شیخ‌زاده افزود: امروز جنایات رژیم صهیونیستی و ایستادگی و مظلومیت ملت فلسطین و غزه برای مردم جهان آشکار شده و فعالیت تمام رزمندگان جبهه مقاومت به‌گونه‌ای است که نوید پیروزی می‌دهد.

وی بیان کرد: پیروزی نهایی ملت مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت هر روز نزدیک‌تر و نابودی رژیم صهیونیستی بر همگان آشکارا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: سردار جبهه مقاومت امروز در ایران، منطقه، جهان اسلام و همه دنیا به‌عنوان قهرمان مبارزه با تروریست و ظالم شناخته می‌شود. افراد دارای انصاف و واقع‌بین، آزادی‌خواه و عدالت‌خواه متوجه خدمات شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی هستند.

تهیه و تنظیم گزارش: هدیه دهقانی

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک