دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ساعت ۱۴:۳۹

خشم خراسان شمالی‌ها از حمله تروریستی کرمان

مردم سراسر استان خراسان شمالی حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان و آمران این حرکت وحشیانه و هولناک شدند.

به گزارش عصراترک، در اولین لحظاتی که خبر شهادت تعداد زیادی از هم‌وطنانمان در اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان اعلام شد، دانشجویان دانشگاه‌های خراسان شمالی ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه اعلام تجمع در گلزار شهدای گمنام در بجنورد مرکز خراسان شمالی کردند.

 دانشجویان بجنوردی در همان شب حادثه در محکومیت حمله تروریستی کرمان در جوار مزار شهدای گمنام دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بجنورد اجتماع کردند و ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی این اقدام تروریستی را محکوم کرده و خواستار شناسایی و معرفی عاملان و آمران آن شدند.

آنان بر  گرفتن انتقام از مسببان این حادثه تاکید کردند.

همچنین روز جمعه، مردم ولایتمدار خرسان شمالی همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی، حادثه تروریستی کرمان را محکوم و نفرت خود را از تمامی توطئه‌گران اعلام کردند.

در این راهپیمایی مردم هشت شهرستان استان خراسان شمالی با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین با سردادن شعارهایی خواستار انتقامی سخت از عاملان این حادثه تروریستی شدند.

اجتماع عظیم و راهپیمایی مردمی در محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان و زائران مزار سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی، پس از اقامه نماز جمعه، با حضور مردم ولایتمدار، شهید پرور و مسؤلان در شهرستان بجنورد برگزار شد. 

همچنین مردم مومن و ولایتمدار شهرستان اسفراین نیز پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی و سر دادن شعارهایی انزجار خود را  از این حادثه تروریستی اعلام کرده و با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرده و خواستار اشد مجازات عاملان شدند.

همچنین مردم شهرستان  شیروان هم در روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مصلی تا چهارراه‌ بیمارستان شهر شیروان در خیابان انقلاب راهپیمایی کرده و ضمن پیمان مجدد با ولایت، حمله تروریستی در کرمان را محکوم کردند. 

نمازگزاران جاجرمی نیز پس از اقامه نماز جمعه این هفته با راهپیمایی در خیابان‌های شهر جاجرم علیه جنایت تروریستی شعار مرگ بر آمریکا، اسرائیل دادند همچنین با سردادن شعارهایی خوستار مجازات سخت عاملان این اقدام تروریستی شدند.

در شهرستان گرمه هم مردمی که از این جنایت سنگین دلشان پرخون و قلبشان جریحه دار شده بود، روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه با اعلام حمایت و ابراز همدردی با هموطنان تأکید کردند که نباید ساکت نشست و این جنایات بی پاسخ بماند.

همچنین در شهرستان راز و جرگلان دیگر شهرستان استان خراسان شمالی پیر و جوان حاضر در تجمع‌ی که در محکومیت اقدام تروریستی کرمان حاضر شده بودند خطاب به دشمنان فریاد سر دادند که با این گونه حرکات بزدلانه نمی‌توانند خللی در وحدت و همبستگی و ولایتمداری ملت ایران ایجاد کنند و تا آخرین قطره خون خود در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از رهبری تلاش خواهند کرد.

هموطنان مانه و سملقانی نیز بعد از اقامه نماز جمعه این هفته، با قلبی آکنده از اندوه به یاد زائرانِ شهید حاج قاسم از میدان مصلی تا چهار راه شهرداری را با شعار «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» گل باران کردند.

نمازگزاران فاروجی هم بعد از اقامه نماز جمعه فریاد انزجار از به خاک و خون کشیده شدن مظلومان حادثه گلزار شهدای کرمان را سر دادند  و با شعار مرگ بر تروریسم، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و منافق، حمله به گلزار شهدای کرمان را اقدامی غیرانسانی عنوان کردند و خواستار شناسایی، معرفی و مجازات عاملان این اقدام تروریستی مذبوحانه شدند.

تهیه و تنظیم گزارش: هدیه دهقانی

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک