دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ساعت ۱۱:۳۷
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی خبر داد:  

آزادی ۲ زندانی زن به مناسبت روز مادر/ وجود ۱۳۰ محکوم مالی در استان 

مدیر نمایندگی ستاد دیه در خراسان شمالی از آزادی ۲ زن زندانی جرایم غیرعمد استان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با مشارکت نیکوکاران خبر داد.
آزادی ۲ زندانی زن به مناسبت روز مادر/ وجود ۱۳۰ محکوم مالی در استان ,

محمد اسماعیل حاتمی، رئیس مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک از آزادسازی دو نفر از بانوان بدهکار مالی در میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن خبر داد و افزود: در بند زنان استان، چهار محکوم مالی و جرائم غیرعمد وجود دارد که دو نفر از این بانوان که بدهی آنها هرکدام بالغ بر بیست میلیون تومان است توسط خیرین و بخشی هم گذشت شکات تأمین شد روز زن به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی جز استان‌های برتر در بحث گذشت شکات است، تأکید کرد: در استان نزدیک به ۵۰ درصد گذشت شکات داشته‌ایم.
حاتمی با بیان اینکه مردم و خیرین می‌توانند هر مبلغی که در توانشان هست برای این امر اختصاص دهند، گفت: خیرین در طول سال کمک‌های زیادی به این مرکز در قالب‌های مختلف انجام می‌دهند.  
وی افزود: هرساله در کل کشور در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می‌شود و امسال در استان خراسان شمالی سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.
حاتمی گفت: از ابتدای سال ۱۷۳ زندانی که ۶ نفر آنها خانم بوده‌اند آزاد شده‌اند.
این مسئول اظهار کرد: بدهی این افراد ۹۰ میلیارد تومان بوده است و ۴۵ میلیارد تومان شکات گذشت کردند و بخشی هم به‌صورت تسهیلات و کمک خیرین و آورده شخص تأمین شده و ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از ستاد دیه کمک کردیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۳۰ محکوم مالی داریم که کل بدهی آنها ۸۵ میلیارد تومان است ولی این به این معنی نیست که باید همه این مبلغ برای ازاد سازی زندانیان جذب شود.  

وی ادامه داد: بخش دیگری از این بدهی‌ها باگذشت شکات و کمک خیرین و آورده زندانی تأمین می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بیان کرد: از زمانی که سرپرست خانواده زندانی می‌شود خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می‌گیرند و انجمن‌های حمایت از زندانیان نیز در امور اقتصادی، اجتماعی، مسکن، تحصیل فرزندان و معیشت و درمان به خانواده زندانیان کمک می‌کند.
حاتمی از اجرای طرح جمع‌آوری وسایل اضافه هم استانی‌ها از قبیل پوشاک، لوازم‌التحریر، لوازم آشپزخانه و… خبر داد و افزود: خانواده‌ها می‌توانند هر وسیله‌ای که در منزل مورداستفاده نیست و اضافه هست را با تماس با شماره  ۳۲۲۲۰۳۴۷ اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: همکاران ما در انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان این اقلام را تحویل گرفته و به خانواده‌های زندانی که به آنها نیاز دارند تحویل می‌دهند و همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را نیز به حساب انجمن ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۳۲۷۳۳۲ به نام انجمن حمایت از زندانیان بجنورد واریز کنند.

حاتمی افزود: در طول سال سعی می‌شود برای خانواده‌ها برنامه‌های فرهنگی باهمکاری گروه‌های جهادی در جهت ارایه خدمات پزشکی در تخصص‌های مختلف و توزیع سبد کالا، توزیع غذای گرم، برگزاری میز خدمت مسئولین استانی انجام شود.  

وی تأکید کرد: برای بحث داروی خانواده با داروخانه‌ای در سطح شهر قرارداد داریم و آنجا خیر داریم که دارو برای خانواده رایگان می‌شود و برای انجام خدمات جانبی درمان طی قراردادی که با درمانگاه جوادالائمه(ع) منعقد شده است، این خانواده‌ها با مراجعه به درمانگاه جوادالائمه با نامه معرفی از طرف مرکز خدمات را دریافت می‌کنند و فاکتورها را انجمن تسویه می‌کند.  

این مسئول با بیان اینکه انجمن‌ها برای تمام خانواده‌های زندانیان اعم از عمد و غیرعمد ارائه خدمت می‌کند، خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌های هر هفته پزشک عمومی در ستاد دیه استان مستقر می‌شود و خانواده به آن مراجعه می‌کنند.

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک