دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ساعت ۷:۴۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

کمبود دارو در مانه و سملقان وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کمبود دارویی در سطح استان خراسان شمالی و شهرستان‌های مانه و سملقان وجود ندارد.
کمبود دارو در مانه و سملقان وجود ندارد,

سید علی وکیلی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در پاسخ به گلایه مردمی در مورد کمبود دارو در داروخانه‌های شهر آشخانه اظهار کرد: کمبود دارویی در سطح استان در بحث داروهای عمومی نداریم و شاید داروخانه‌ای داروی خاصی را مصرف نداشته و یا خرید نکرده که در آن داروخانه موجود نبوده است.
وکیلی افزود: هم اکنون در چند قلم دارو از جمله وارفارین، مترونیدازول کمبود داریم که در این هفته توزیع می‌شود؛ اما در سایر اقلام کمبود نداریم.
وی گفت: احتمال اینکه برخی داروخانه‌ها بعضی از داروها را مصرف نداشته باشند و اقلامی را خریداری نکرده باشند یا اینکه مشکل اعتباری داشته باشند، وجود دارد که در این موارد برخی داروها در آن داروخانه ممکن است وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: شهرستان‌های مانه و سملقان، پنج داروخانه دارد که تاکنون هیچ کمبود دارویی نه از طرف شبکه و نه از سامانه ۱۹۰ به ما اعلام نشده است و در صورت اعلام باید علت آن از داروخانه‌ها جویا شویم.
وکیلی خاطرنشان کرد: سال گذشته کمبود دارویی زیاد داشتیم و داروها سهمیه‌ای توزیع می‌شد؛ ولی الان تقریباً همه داروها در بازار موجود است و شرکت‌ها به تمام داروخانه‌های استان توزیع می‌کنند.
وی تأکید کرد: برای بحث داروها هیچ فرقی بین بجنورد و شهرهای دیگر وجود ندارد و این کمبود که مردم داشته‌اند باید بررسی شود.
وی گفت: اگر دارویی کمبود باشد، سهمیه اعلام می‌کنیم و باتوجه‌به نیاز شهرستان و جمعت در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه امتناع داروخانه از فروش دارو به ضرر داروخانه است، خاطرنشان کرد: درآمد داروخانه‌ها از همین نسخه‌هاست بااین‌وجود برخی داروها نیز هستند که سهمیه‌ای هستند و داروخانه‌ها به افرادی که نسخه ندارند به دلیل اینکه برای نسخه‌های خود به مشکل می‌خورند، نمی‌فروشند.  

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک