دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی شهید محمد رهنورد

شهيد محمد رهنورد فرزند عليرضا در سال ۱۳۴۵ در روستاي نرگسلو عليا از توابع شهرستان بجنورد و در خانواده‌اي متدين و مذهبي به دنيا آمد.
برگی از زندگي شهيد محمد رهنورد,

به گزارش عصراترک، شهید محمد رهنورد، دوره ابتدايي را در همان روستا و دوره راهنمايي را در دهکده رضوي به اتمام رساند و مشغول به تحصيل در دبيرستان شد.

 این شهید در کنار تحصيل به پدرش در کارهاي کشاورزي کمک مي‌کرد و به مطالعه جانبي و خصوصا کتاب‌هاي مذهبي و ديني علاقه زيادي داشت.
شهید رهنورد احترام زيادي به پدر و مادر خويش مي‌گذاشت و اطرافيان را دوست داشت و حاضر نبود آنها را از خود برنجاند. فردي شوخ طبع و شاد بود. اهميت ويژه‌اي به انجام واجبات مي‌داد و سعي مي‌کرد آن‌ها را به نحو احسن انجام دهد.

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و تشکيل بسيج جهت دفاع و حراست از ارزش‌هاي اسلام و انقلاب در بسيج ثبت نام کرد و پس از گذراندن دوره‌هاي آموزش نظامي در سن ۱۶ سالگي به جبهه عازم شد و بعد از چند مرحله اعزام به عضويت رسمي سپاه پاسداران درآمد.

شهید رهنورد زندگي خود را وقف جبهه و جنگ کرده بود و بطور مداوم در جبهه حضور داشت. سرانجام در عمليات خيبر در حالي که دو ماه از ازدواجش مي‌گذشت در هورها و باتلاق‌هاي محل عمليات به درجه رفیع شهادت رسيد ولي جنازه‌اش مفقود شد.

 بعد از گذشت ۴ سال مقداري از استخوان و پلاک شهيد محمد رهنورد پيدا شد و بعد از تشييع در زادگاهش،روستاي نرگسلو عليا به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/ گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک