یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ - ساعت ۱۷:۱
کرمانی‌مقدم:

رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌ها هم خوب است و نباید توقع قهرمانی ایجاد کنیم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با در نظر گرفتن شرایط مدعیان قهرمانی آسیا رسیدن تیم ملی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌ها هم خوب است و نباید توقع قهرمانی داشته باشیم.
رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌ها هم خوب است و نباید توقع قهرمانی ایجاد کنیم,

 به گزارش عصر اترک،  مرتضی کرمانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله 20 روز تا آغاز جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی اکنون شرایط خیلی خوبی دارد. برخی بازیکنان ما در تیم‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند در شرایطی که در دوره بازی خودمان فقط برخی بازیکنان به قطر لژیونر می‌شدند. نسل خوبی را در اختیار داریم و اگر این‌بار هم نتوانیم قهرمان شویم کار در آینده خیلی سخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط فعلی رقیبان آسیایی آیا انتظار قهرمانی روی تیم ملی فشار نمی‌آورد، گفت:‌ صددرصد همین است. اگر ایران بتواند به جمع چهار تیم هم برود کار بزرگی انجام داده‌ایم. کشورهایی مثل عربستان، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و ... سرمایه‌گذاری خیلی خوبی برای تیم ملی خود داشته‌اند اما اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت نفرات حساب کنیم ایران تیم خیلی کاملی است. در هر پست دو بازیکن عالی داریم. کار تیمی و سایر مسائل فنی به خود امیر قلعه‌نویی ربط دارد. باید ببینیم او با چه سیستمی می‌خواهد بازی کند و چگونه می‌خواهد از شاگردانش بازی بگیرد. همه این مسائل به خود قلعه‌نویی بستگی دارد. البته احساس می‌کنم کار بسیار سختی در جام ملت‌ها داریم و نباید توقع قهرمانی ایجاد کنیم.

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص شرایط تیم ملی تحت هدایت قلعه‌نویی عنوان کرد: او با بازیکنان ما آشنایی خوبی دارد. سال‌ها در همین کشور با تیم‌های مختلف کار کرده و هیچکس بهتر از قلعه‌نویی نمی‌توانست روی تیم مسلط باشد. 

کرمانی‌مقدم درباره لزوم حمایت از تیم ملی توضیح داد: این تیم باید حمایت شود. هر چهار سال یکبار در جام ملت‌های آسیا بازی می‌کنیم. می‌بینید تیم‌های دیگری مثل ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا خیلی پیشرفت کرده‌اند کارمان در جام ملت‌ها خیلی سخت است و اگر تیم حمایت نشود سخت‌تر هم خواهد شد. مردم قطعاً از تیم ملی حمایت می‌کنند. تفاوتی ندارد سرمربی این تیم ایرانی باشد یا خارجی؛ با این وجود آنها هم انتظار دارند تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد.

وی در مورد حریفان مرحله گروهی تیم ملی تصریح کرد:‌ بازی با تیم‌هایی مثل هنک‌کنگ، امارات و فلسطین در مرحله گروهی راحت است و می‌توانیم آنها را به چشم یک دیدارهای تدارکاتی خوب نگاه کنیم اما از مرحله حذفی کار سخت می‌شود. مقابل تیم‌هایی مثل عربستان و کره جنوبی و ژاپن می‌فهمیم چند مرده حلاج هستیم امیدوارم شرایط به شکلی رقم بخورد که تیم ملی به جمع چهار تیم و حتی فینال برود.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد دغدغه کادر فنی تیم ملی نسبت به بازی‌های دوستانه خاطرنشان کرد: برگزاری دیدار تدارکاتی خوب دغدغه همه مربیان ملی است. برخی مواقع خجالت می‌کشیم بگوییم بازی دوستانه برگزار می‌کنیم. در شرایطی که ژاپن با مدعیانی مثل آلمان بازی می‌کند. سطح حریفان تدارکاتی تیم ملی با مدعیان آسیایی را نمی‌توانیم مقایسه کنیم. بیشتر مواقع با تیم‌هایی بازی کردیم که خیلی پایین‌تر از ایران هستند. طبیعی است در این حالت بازیکنان ما محک جدی نمی‌خورند.

کرمانی‌مقدم در مورد محدودیت‌های برگزاری دیدارهای دوستانه خوب و با کیفیت گفت: متأسفانه کشور ما در شرایط سختی قرار گرفته است. این موضوع نیاز به حمایت فدارسیون هم دارد. قطعاً با سرمایه‌گذاری که کشورهایی مثل عربستان انجام می‌دهند شرایط رقابت برابر نیست.

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک