دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ساعت ۱۲:۵۱
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های مانه و سملقان خبر داد:

مشارکت ۴۵ درصدی مردم در پویش ملی سلامت

مرتضی حاتمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های مانه وسملقان گفت: از مشارکت ۴۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در پویش ملی سلامت خبر داد.
مشارکت ۴۵ درصدی مردم در پویش ملی سلامت,

مرتضی حاتمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های مانه وسملقان درگفتگو با عصر اترک از مشارکت ۴۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در پویش ملی سلامت خبر داد.


حاتمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: اقدامات انجام شده شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان از زمان اجرای پویش ملی سلامت (۲۰ آبان لغایت ۲۸ آذر ماه) را غربالگری ۳۳هزار ۶۵۹ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال توسط مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت شهرستان بوده که از این تعداد۸۷۳ نفر مشکوک به فشارخون و ۳۴۹ نفر مشکوک به دیابت شناسایی و تحت پیگیری قرار گرفتند.


وی در ادامه بیان داشت: در راستای تحقق اهداف پویش ملی سلامت اقدامات مهم و مستمر از جمله چاپ بنرهای اطلاع رسانی و نصب در سطح شهرستان، انعکاس اطلاعیه‌های مرتبط در رسانه‌های مختلف و فضاهای مجازی، تهیه و توزیع مطالب آموزشی، مراجعه مراقبین سلامت به ادارات و سازمان‌ها جهت غربالگری، حضور میدانی بهورزان و مراقبین سلامت در بین افراد جامعه از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شده و ادامه دارد.


حاتمی ضمن قدر دانی از مشارکت ۴۵ درصدی مردم در این طرح اعلام داشت: با توجه به زمان کم باقی مانده تا پایان طرح (۱۵ دیماه) کلیه افراد بالای ۱۸ سال و کلیه مادران باردار در این پویش ملی که با شعار آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر برگزار می‌شود مشارکت نمایند تا با تشخیص زودهنگام و مراقبت بیماری‌های فشارخون بالا و دیابت اقدام موثری در جهت حفظ سلامتی خود و جامعه انجام داده باشند.


انتهای خبر/ص

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک