دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ساعت ۰:۵

 برگی از زندگی‌نامه شهید دوست‌محمد رضایی

 دوست‌محمد رضایی در سال ۴۱ در راز به دنیا آمد و در حلبچه عراق در ۲۱ خردادماه سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل شد و هم اکنون در گلزار شهدای شهر راز تدفین شده است.
 برگی از زندگی‌نامه شهید دوست‌محمد رضایی,

 به گزارش عصر اترک، شهید دوست‌محمد رضایی در سال ۱۳۴۱ در یک خانواده متوسط در بخش محروم راز دیده به جهان گشود، در سن پنج‌سالگی در سال ۱۳۴۵ پدر را از دست داد و تحت سرپرستی مادر و برادر ارشد خود قرار گرفت و در سال ۱۳۵۲ نیز مادر خود را از دست داد.

 وی دوران تحصیلات ابتدائی را در دبستان گلستان راز و دوران راهنمائی را در مدرسه راهنمائی راز به پایان رساند و سپس جهت ادامه تحصیل در دبیرستان خدمات بجنورد مشغول به تحصیل شد.

بعد از سال دوم نظری در دانشسرای مقدماتی شهرستان گناباد رفت و پس از فارغ‌التحصیل شدن در شغل معلمی در روستای رزقانه گیفان به‌عنوان مدیر و آموزگار مشغول کار شد و ضمن خدمت مقدس معلمی با تلاش‌های پیگیر و شبانه‌روزی خود با همکاری جهاد سازندگی ساختن حمام اقدام کرد.

پس از دو سال خدمت به منطقه جرگلان، نوار مرزی روستای محروم قوری دره انتقال یافت و بعد از آن به روستای محروم دورافتاده جرگلان امانلی منتقل شد که در جذب دانش‌آموزان روستا و برادران اهل‌سنت قدم‌های بسیار مهمی برداشت و در جهت روشن‌کردن مردم در شهر اهداف انقلاب اسلامی و پیروی از خط امام که همواره عاشق و شیفته امام بود.

مدت سه ماه در روستای امانلی خدمت کرد و جهت گذران دوره کودکان استثنایی عازم تهران شد و پس از طی دوره‌ای به شهرستان بجنورد منتقل و در دبستان کودکان استثنایی مشغول به کار شد و ضمن خدمت در آموزشگاه فوق در قسمتی از کادر اداری همکاری داشتند.

 بعد از شروع جنگ تحمیلی در طرح لبیک یا امام شرکت و به‌عنوان عضوی فعال در بسیج خدمت کرد که چندین بار به جبهه جنگ اعزام و با شرکت در عملیات مختلف دو بار مجروح شد.

در سال ۶۱ ازدواج کرد که تنها یادگارش یک پسر بنام محمد (نام برادر شهیدش) است.

 به‌قدری به دنیا بی‌اعتنا بود که هر لحظه در آرزوی شهادت به سر می‌برد، در یکی از عملیات دشمن مجروح شد و ترکش نسبتاً بزرگی هم به دست چپش اصابت کرده بود که حتی حاضر به پانسمان و درآوردن ترکش نشد و می‌گفت تبرک جبهه است.

 این شهید در حلبچه عراق در ۲۱ خردادماه سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل شد و هم اکنون در گلزار شهدای شهر راز تدفین شده است.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک