دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ساعت ۸:۱۸

زشت و زیبای هفته سیزدهم لیگ برتر| از وداع یک استقلالی تا حسرت پرسپولیسی‌ها و شیتیل‌بگیران

در هفته سیزدهم لیگ برتر شاهد کنار رفتن یک استقلالی لیگ، حسرت پرسپولیسی‌ها برای یک بازیکن و سرمربی که مخالفانش را شیتیل‌بگیر خطاب کرد، بودیم.
زشت و زیبای هفته سیزدهم لیگ برتر| از وداع یک استقلالی تا حسرت پرسپولیسی‌ها و شیتیل‌بگیران,

به گزارش عصراترک به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات زشت و زیبا هفته سیزدهم لیگ برتر را باهم مرور می‌کنیم. هفته‌ای که برخی معتقدند نحس است.

نتایج مسابقات:

تراکتور تبریز 2- پیکان تهران صفر

مس رفسنجان یک – ملوان بندرانزلی 4

هوادار تهران صفر- سپاهان اصفهان 3

شمس آذر قزوین صفر  – صنعت نفت آبادان صفر

استقلال خوزستان  2– پرسپولیس 2

آلومینیوم اراک صفر  – گل گهرسیرجان صفر

ذوب آهن اصفهان صفر – فولاد خوزستان صفر

استقلال  4– نساجی مازندران صفر

زیبایی های هفته

 ملوان و سپاهان تیم های هفته

هر دو تیم خارج از خانه به پیروزی‌های پر گل رسیدند البته سپاهان تیم  پرمهره ای است که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم های قدرتمند آسیایی و عربستانی برود اما ملوان تیمی پرمهره نیست ولی نتایج درخشانی گرفته است.

تعویض طلایی و حسرت پرسپولیسی ها!

مهدی عبدی مهاجم اسبق پرسپولیس در تراکتور دبل کرد و بعد از تعویض 2 گل برای تراکتور زد تا تیم 10نفره تبریزی ها به پیروزی برسد. عبدی هم باعث خوشحالی هواداران تراکتور شد و هم حسرت هواداران پرسپولیس! زیرا پرسپولیس خیلی راحت این مهاجم را از دست داد!

البته این بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر تبریز برگزار می شد.

عجیب ترین بهانه برای باخت!

رضا عنایتی بعد از باخت تیمش مقابل تراکتور: بعد از اخراج بازیکن تراکتور، تیم ما بهم ریخت! این حرف خیلی عجیب به نظر می رسد اما ظاهرا واقعا این اتفاق رخ داد زیرا تا قبل از اخراج صفا هادی بازیکن تراکتور این تیم پیکان بود که تیم برتر میدان بود اما بعد از 10 نفره شدن تراکتور، تیم میزبان بهتر بازی کرد و پیکان توپ و میدان و نتیجه را به حریف واگذار کرد.

مدیرعامل عصبانی استقلال و تهدید دبیرکل

علی خطیر بعد از پیروزی پرگل تیمش در هفته سیزدهم علیه هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون فوتبال به شدت موضع گرفت و او را تهدید کرد و گفت: همین جا به ممبینی اخطار می‌دهم که این آخرین باری باشد چنین کاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با باشگاه استقلال انجام می‌دهد. زیرا اطمینان دارم سری بعد نوع برخورد باشگاه ما با او متفاوت خواهد بود. واقعا از رقم خوردن این اتفاق متاسف هستم.

وی افزود: با مهدی تاج صحبت کردم و رئیس فدراسیون قول داد به صورت جدی این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کند. نمی‌دانم چه باید بگویم. حتی تولید این نامه هم اشتباه بود، بیرون دادنش هم خیانت بود. کلی نامه محرمانه در فدراسیون فوتبال وجود دارد اما اینکه یک نامه پس از دربی و در شرایطی که باشگاه پرسپولیس فشار زیادی می‌آورد، چنین نامه‌ای از طرف عوامل این باشگاه منتشر شود، عجیب است.

بامزه های هفته

نکونام: امروز شاهد یکی از بهترین بازی‌های نساجی بودیم!

چند بازی این تیم را من دیده بودم. واقعاً کیفیت خوبی را به نمایش گذاشته بود. تیم‌شان خوب و مالکانه بازی کرد. تیم زهرداری بودند. تیم‌شان خوب و مالکانه بازی کرد.

پورموسوی: می‌توانستیم پرسپولیس را شکست بدهیم!

 ابتدا از رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم که در نشست خبری قبل و پس از بازی در خدمت آنها باشم. با این وجود ترجیح دادم در میکسدزون پاسخگو باشم. برای کسب این نتیجه خوشحال نیستیم زیرا مستحق مساوی نبودیم. می‌توانستیم برنده باشیم.

نکته قابل توجه: استقلال خوزستان تنهاتیم بدون برد لیگ است.

گل محمدی: چرا این همه بی نظمی؟

نمی‌دانم چرا باید این همه بی‌نظمی و اتفاقات عجیب و غریب در یک بازی لیگ برتری ایران رخ بدهد.

توضیح ضروری: گل محمدی هم در شروع نیمه دوم با اعتراض شدیدش باعث توقف بازی شد و حتی می‌گفتند می خواهد تیمش را از زمین بیرون بکشد!؟

زشتی های هفته

عصبانیت خمز به اسپانیا برمی‌گردم

پاکو خمز بعد از پیروزی مقابل پیکان تهران از اینکه مدیران باشگاه حرف هایش درخصوص شرایط زمین مسابقه بی توجه بودند از کوره در رفت و گفت دیگر خسته شده‌ام اگر همین شرایط باقی بماند و هیچ کس به حرف هایم توجه نکند به اسپانیا برمی گردم! گاهی اوقات به خاطر این شرایط حتی انرژی سرتمرین رفتنم هم ندارم!

دو مربی استقلالی کنار رفتند

سیدمهدی رحمتی بعد از شکست سنگین مقابل استقلال از سمتش کناره گیری کرد. البته گفته می‌شد اگر رحمتی در این بازی هم نتیجه بگیرد تا نیم فصل بیشتر فرصت حضور در این تیم را نداشت.

دیگر مربی استقلالی که به نظر می رسد به زودی از قطار لیگ برتر پیاده خواهد شد محمود فکری سرمربی هوادار خواهد بود مربی که در نشست خبری پیش از مسابقه با سپاهان اعلام کرد بعد از نیم فصل شاید دیگر سرمربی هوادار نباشد چون تفکراتش را نتوانسته دراین تیم اجرا کند! جالب است که تیم او هم در هفته سیزدهم 5 گل خورد و سنگین ترین شکست را متحمل شد.

شتیل بگیران!

ساکت الهامی سرمربی تیم مس رفسنجان بعد از شکست سنگین 4 بر یک مقابل ملوان انزلی حسابی در رفسنجان گرد و خاک به پا کرد و به زمین و زمان گیر داد و در بخشی از حرف هایش گفت: تنها مربی که تاکنون از داوری صحبت نکرده و فقط تبریک گفته من بوده‌ام. اینگونه نمی‌شود، چون من هم خانواده دارم و 70 دقیقه فحش ناموس شنیدم. مگر من از پشت کوه برای مربیگری به اینجا آمده‌ام؟ همه می‌دانند که اینها شتیل بگیر هستند و من به آنها شتیل نمی‌دهم! یک مشت شتیل بگیر آمده‌اند و به من فحش می‌دهند. هرچه به من گفتید به خودتان برمی‌گردد. او در بخشی دیگر از حرف هایش گفت: نساجی را در شرایطی نگه داشتم که گواردیولا هم نمی‌توانست این کار را بکند.

این نشست خبری طولانی در نهایت با درگیری ساکت الهامی با یک خبرنگار به پایان رسید و الهامی گفت:  اگر امروز به من توهین نمی‌کردند شاید خودم می‌گفتم می روم، اما الان می‌ایستم. به شما قول می‌دهم اوضاع را درست می‌کنم. بحث رفسنجان را وسط نکشید. من کوچک همه رفسنجانی‌ها هستم و پای همه آنها را می‌بوسم.!

اعتراض و بیرون کشیدن تیم و پرتاب سنگ!

در جریان مسابقه استقلال خوزستان و پرسپولیس اتفاقاتی را شاهد بودیم که در لیگ های محلات هم شاهد نیستیم! سیروس پورموسوی سرمربی تیم بعد از اعلام پنالتی به ضرر استقلال خوزستان تیمش را از زمین بیرون کشید! در شروع نیمه دوم نوبت یحیی گل محمدی شد که بعد از گل دوم حریف تیمش را بیرون بکشد و به داور معترض شود.

در هر دو مورد هم مسابقه برای دقایقی متوقف شد. از همه جالب تر اینکه تماشاگران هم به سمت بازیکنان سنگ پرانی می‌کردند و حتی سر یکی از بازیکنان استقلال خوزستان شکسته شد! جواد آقایی پور هم بازیکنی بود که دو گل زد اما سرش هم شکسته شد! تا بدشانس ترین بازیکن هفته هم لقب بگیرد.

خشکسالی در قزوین، اصفهان و اراک

سه مسابقه لیگ برتر بدون گل به پایان رسید تا شاهد خشکسالی گل در این سه مسابقه باشیم و اگر سه دیدار پرگل نبودند این هفته سیزدهم را می توانست کم گل ترین دیدار نیم فصل اول لقب بگیرد.

اعتراض ملی پوشان یا سوتی؟

ملی پوشان لیگ برتر با ابطال شدن مصوبه واردات خودرو از سوی دیوان عدالت اداری دچار افت شدند! علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، محمد حسین کنعانی زادگان سه ملی پوش پرسپولیس بودند که درخشش همیشگی را نداشتند، پیام نیازمند دروازه بان ملی پوش سپاهان به این مساله اعتراض کرد و گفت مطمئن است که این ابطال هم باطل خواهد شد! مجوز داده شده و خیلی‌ها از جیب‌شان هزینه کرده‌اند که پاداش صعود به جام جهانی بوده است. مشکل مجوز خودرو ملی‌پوشان حل می‌‌شود!

منطقه خطرناک جدول در اختیار تهران و خوزستان!

فاصله تیم ها در رده یازدهم تا پانزدهم جدول لیگ فقط 2 امتیاز است و یعنی همه این تیمها در خطر سقوط قرار دارند و با یک مساوی و یک برد جایگاه شان در جدول دست به دست می شود! نفت آبادان، فولاد خوزستان، هوادار و پیکان تهران، نساجی مازندران  به همراه استقلال خوزستان ( رده شانزدهمی) در خطر سقوط هستند در واقع سه تیم از خوزستان و دو تیم از پایتخت به شدت تحت فشار هستند.

داور فراموشکار

امیر عرب براقی وقتی قصد داشت درجریان مسابقه استقلال خوزستان و پرسپولیس علی بداوی مربی استقلال خوزستان را از روی نیمکت اخراج کند یادش آمد که کارت قرمز همراه ندارد و رفت و از داور چهارم کارت قرمز گرفت! این اتفاقات دیگر با آمدن VAR هم حل نمی شود! داوران بدجور تمرکز خود را در لیگ برتر از دست داده‌اند! 

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک