یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ساعت ۹:۳۷
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان:

به‌کارگیری عناوین بیگانه در سر درب واحدهای صنفی ممنوع است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان گفت: به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در سر درب واحدهای صنفی در شهرستان مانه و سملقان ممنوع است.  
به‌کارگیری عناوین بیگانه در سر درب واحدهای صنفی ممنوع است,

به گزارش عصراترک  به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، علی‌اصغر نودهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان گفت: به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در سر درب واحدهای صنفی در شهرستان مانه و سملقان ممنوع است.  

نودهی افزود: در راستای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و اجرای قانون منع استفاده و به‌کارگیری عناوین بیگانه در سردر مغازه‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و اماکن تولیدی و تجاری این شهرستان، مدیران اماکن بایستی از عناوین فارسی به‌جای واژه‌های بیگانه در سردر مغازه‌ها استفاده نمایند.  

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته در سطح شهرستان مانه و سملقان و تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه امور صنفی و با عنایت به همکاری اعضای شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان استفاده از اصطلاحات فارسی، بومی و محلی رایج خواهد شد.  

نودهی عنوان کرد: سازمان‌ها و اداراتی که به کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، اماکن تولیدی و تجاری و خدماتی پروانه تأسیس و پروانه کسب یا بهره‌برداری یا اجازه تولید می‌دهند موظف‌اند پیش از صدور پروانه و اجازه فعالیت به متقاضیان ابلاغ کنند تا نسبت به انتخاب نام مؤسسه یا محصولات خود و گزینش نام فارسی و اسامی بومی و محلی اقدام کنند.  

وی خاطرنشان کرد: مدیران اماکن تجاری می‌توانند قبل از نصب تابلو و اطمینان از بیگانه نبودن نام تجاری خود و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتخاب نام مناسب برای مکان تجاری و تولیدی خود اقدام کنند.  

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک