یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ساعت ۱۱:۳۱

روس‌ها در انتظار آغاز صادرات شمش منیزیم از خراسان‌شمالی

مدیرپارک علم و فناوری خراسان‌شمالی گفت: یک شرکت دانش‌ بنیان خراسان‌شمالی به تکنولوژی تولید شمش منیزیم دست یافت.
روس‌ها در انتظار آغاز صادرات شمش منیزیم از خراسان‌شمالی,

به گزارش عصراترک، به نقل از تسنیم محمدرضا قربانی با اشاره به توان بالای علمی نخبگان ایرانی اظهار داشت: رتبه 15 تولید علم را در دنیا داریم و این علی‌رغم همه کمبودهای مالی است. در سال 2014 رتبه ایران در فناوری رتبه 120 بود اما با تدبیر مقام معظم رهبری امسال به رتبه 53 رسیدیم. باید نتیجه پژوهش به کالا تبدیل شود. این موضوع در حزوه‌های نظامی کاملا دیده شده است.

وی افزود: در نانو و هوافضا جزو رتبه‌های برتر و تک رقمی دنیا هستیم و این در حالی است که در سال های جنگ حتی سیم خاردار هم نداشتیم. باید در سایر حوزه‌های نظیر حوزه‌های اقتصادی هم به این سمت و سو حرکت کنیم تا پژوهش‌ها تبدیل به نوآوری و کالا شود.

مدیر پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در دانشگاه‌های کشور سالانه چندین هزار پایان‌نامه تدیوین می‌شود اما نتیجه آن برای مردم ملموس نیست. این در حالی است که باید دانشگاه‌ها را برای حل مشکلات کشور به میدان بیاوریم. متاسفانه در کشور ما همه به دولت‌ها چشم دارند و این باید به سمت سایر محافل نظیر دانشگاه‌ها سوق داده شود.

قربانی ادامه داد: در استان ما صنایع بسیار بزرگی فعالیت می‌کنند اما ارتباط این صنایع با دانشگاه‌ها بسیار کم است. در دو سال اخیر بسیار تلاش شده صنایع و کشاورزی استان را با دانشگاه‌ها متصل کنیم و نتایج ملموسی هم داشته است.

مدیر پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ما در پارک علم و فناوری تلاش می کنیم ایده‌ها را حمایت و تلاش‌های علمی نخبگان را به بازار معرفی کنیم. در استان خراسان شمالی یک نمونه بسیار موفق داریم که یک شرکت صفر تا صد این شرکت توسط پارک علم و فناوری حمایت و اکنون با 300 نیرو محصولاتی برای صادرات به روسیه دارد. اکنون کشور روسیه در نوبت واردات از این شرکت است.

وی افزود: این شرکت با تولید شمش منیزیم دست به یک حرکت خلاقانه ملی زده و در سال آینده کشور را از این کالا بی‌نیاز و در سال‌های بعد این محصول را به صورت گسترده صادر خواهند کرد. این کالا در تولید بدنه هواپیما و برخی دیگر از مصنوعات بسیار مهم و حیاتی و گران است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک