یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ - ساعت ۱۷:۳۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی خبر داد:

عقب ماندگی ۶/۸ درصدی خراسان‌شمالی در شاخص راه‌های روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: استان در متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته در کشور عقب ماندگی ۶.۸ درصدی دارد.
عقب ماندگی ۶.۸ درصدی خراسان‌شمالی در شاخص راه‌های روستایی,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایسنا محمد مشتری اظهار کرد: متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته در کشور ۸۳.۹ درصد و در استان ۷۷.۱ درصد است که طی دولت سیزدهم حدود چهار درصد کاهش یافته و میزان عقب ماندگی استان در این شاخص از متوسط کشوری ۶.۸ درصد است.

 وی میزان برخورداری روستاهای استان از راه مناسب را از نظر طول راه های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد دانست که این میزان در کشور ۵۵.۱ درصد بوده و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

 مشتری رتبه خراسان شمالی در خصوص بهره مندی از راه مناسب روستایی را در رده ۲۷ کشور بیان و اظهارکرد: کم برخوردارترین شهرستان ها از نظر راه مناسب روستایی، شیروان و راز وجرگلان و برخوردارترین شهرستان، گرمه است.

وی در ادامه افزود: در هشت ماه امسال در راه های اصلی بیش از ۱۸۹ کیلومتر بهسازی و روکش،  ۷۳ هزار و ۹۰۴ متر درزگیری و  ۱۲۰ هزار و ۱۸۵ مترمربع لکه گیری انجام و بیش از ۳۷ هزار تن آسفالت مصرف شده است.

این مقام مسئول همچنین به خط کشی هزار کیلومتر راه در این مدت اشاره کرد و گفت: بر طرف کردن ۱۶ نقطه پر حادثه در جاده‌های استان ابلاغ شده که ۱۳ مورد در دست اقدام بوده است و تا پایان سال رفع خواهد شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: ۹۹.۱  کیلومتر از راه روستایی و فرعی استان طی هشت ماه امسال روکش و  ۵۲.۱ کیلومتر راه روستایی نیز احداث و آسفالت شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک