یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ساعت ۱۹:۱۲
سرپرست اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خبر داد:

تولد ۷ هزار نوزاد در بیمارستان‌های خراسان‌شمالی

سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از ثبت ۷ هزار و ۳۳۴ تولد زنده در ۸ ماهه نخست امسال در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد .
تولد ۷ هزار نوزاد در بیمارستان‌های خراسان‌شمالی,

به گزارش عصراترک، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی خراسان‌شمالی زهرا مؤیدی، سرپرست اداره مامایی معاونت درمان از ثبت ۷ هزار و ۳۴۴ تولد زنده در ۸ ماهه امسال در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد و اظهارکرد: ۳ هزار و ۹۰۱ تولد از این تعداد پسر و ۳ هزار و ۴۴۱ مورد نیز دختر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷ هزار و ۲۶۷ زایمان ثبت‌شده است، گفت: بیش از ۶۰ درصد زایمان‌ها معادل ۴ هزار و ۴۰۱ زایمان طبیعی بوده است.

سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بابیان اینکه مقایسه آمار بیانگر افزایش زایمان‌ها و تولدها در جمعیت تحت پوشش است، افزود: در همین بازه زمانی سال گذشته ۷ هزار و ۶۹ زایمان و ۷ هزار و ۱۲۶ تولد زنده ثبت‌شده است.

مؤیدی با بیان اینکه با اقداماتی که انجام شد بر اساس آمارهای رسمی، در دوره ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، بیش از ۶۰ درصد از زایمان‌های انجام‌شده در بیمارستان‌های تحت پوشش، زایمان طبیعی بوده‌اند، عنوان کرد: ترویج زایمان طبیعی را به‌عنوان یک رسالت اجتماعی در نظر گرفته‌ایم و تاکنون کمیته ترویج زایمان طبیعی به‌طور منظم برگزارشده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک