یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ساعت ۱۳:۳۷
سفیر ایران در ترکمنستان:

خراسان شمالی، ظرفیتی برای جذب بیماران بین الملل است

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: راه اندازی و توسعه بخش پذیرش بیماران بین‌الملل، خراسان شمالی را به ظرفیتی جدید برای توسعه گردشگری سلامت تبدیل کرده است.  
خراسان شمالی، ظرفیتی برای جذب بیماران بین الملل است,

به گزارش عصراترک، مجتبی روزبهانی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های استان خراسان شمالی در حوزه سلامت، اظهار کرد: خراسان شمالی با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها و کمک سفارت و دفتر نمایندگی امور خارجه می‌تواند به کریدوری برای صادرات تجهیزات پزشکی به ترکمنستان تبدیل شود.

وی افزود: بسترهای ایجادشده در حوزه جذب بیماران بین الملل و توسعه گردشگری سلامت در استان خراسان شمالی چشم گیر و قابل تحسین است و می‌توان با معرفی بهتر این ظرفیت‌ها، به بهره وری بهینه در این حوزه دست یافت.

روزبهانی همچنین با بیان این که ظرفیت‌های بهداشتی، درمانی و دارویی ایران در منطقه بی‌رقیب است، گفت: این تجهیزات از نظر فناوری با تجهیزات به روز و پیشرفته دنیا مانند آلمان برابری می‌کند و خراسان شمالی می‌تواند از طریق کشورهای منطقه، حوزه فعالیت‌های بین‌المللی را تقویت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار برنامه‌های این دانشگاه برای دست یافتن به توسعه پایدار را بیان و عنوان کرد: توسعه دیپلماسی علمی و گسترش همکاری با همسایگان در اولویت برنامه هاست و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.

جواد شاهین‌فر با بیان اینکه برنامه‌های این دانشگاه با سه محوریت هوشمندسازی، مجازی‌سازی و بین‌المللی سازی و با فراهم کردن زیر ساخت‌ها به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: طرح هوشمندی سازی در برخی از بیمارستان‌های استان با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیماران پیاده سازی شده است.

وی همچنین گردشگری سلامت این استان را از ظرفیت‌های خوب و ویژه خراسان شمالی اعلام و تصریح کرد: همزمان با وجود ظرفیت‌های طبیعی در استان، بسترهای بیمارستانی و خدمات درمانی نیز با راه اندازی بخش‌های آی پی دی و بین الملل در تعدادی از بیمارستان‌های استان برای پذیرفتن بیماران خارجی آماده و فراهم شده است.

در این دیدار مقرر شد، سفیر ایران در ترکمنستان در برنامه‌ای به خراسان شمالی سفر و از ظرفیت‌های حوزه سلامت استان در راستای توسعه فعالیت‌های مشترک با کشور ترکمنستان بازدید کند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک