دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ساعت ۱۱:۱۹
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی:

یک‌سوم پرونده‌های قضایی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تصریح کرد: کلیه خدمات پزشکی قانونی با درخواست مراجع قضایی است و حدود یک‌سوم پرونده‌های قضایی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.
یک‌سوم پرونده‌های قضایی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود ,

به گزارش عصر اترک به نقل از اداره کل پزشکی قانونی محمدرضا نورس، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اظهار کرد: تمام خدمات پزشکی قانونی با درخواست مراجع قضایی است و حدود یک‌سوم پرونده‌های قضایی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود و این سازمان در عین خدماتی بودن، مجموعه‌ای کاملاً تخصصی در حوزه پزشکی است که به سیستم قضایی خدمات کارشناسی ارائه می‌دهد. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به انجام چهار فرایند اصلی در پزشکی قانونی گفت: تا پایان آبان‌ماه در بخش معاینات شاهد شش درصد افزایش تعداد افراد معاینه شده هستیم؛ به‌طوری‌که در این مدت هفده هزار و ۷۸۷ نفر در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند.  

نورس افزود: تا پایان آبان ۲۲ هزار و ۸۲۹ خدمت در بخش‌های مختلف پزشکی قانونی استان ارائه شده است این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد افزایش نشان می‌دهد.   

وی همچنین تصریح کرد: ۴۷۴ متوفی در سالن تشریح پزشکی قانونی معاینه و تعیین علت فوت شده‌اند.  

نورس در خصوص کمسیون‌های پزشکی برگزار شده گفت: در بخش کمیسیون‌های پزشکی قانونی ۱۲۶ کمیسیون برگزار و همچنین چهارهزار و ۴۴۲ مورد آزمایش در آزمایشگاه پزشکی قانونی انجام شده است.  

این مسئول گفت: از تعداد چهارهزار و ۴۴۲ آزمایش انجام شده تا پایان آبان، تعداد سه هزار ۳۹۱ مورد در بخش سم‌شناسی قانونی، ۹۲۴ مورد سرولوژی قانونی و ۱۲۷ مورد پاتولوژی قانونی بوده و همچنین از ۱۲۶ کمیسیون برگزار شده ۶۵ پرونده در خصوص بررسی قصور احتمالی کادر درمان بود و ۲۸ پرونده روانپزشکی قانونی و ۸ مورد بررسی تعیین علت فوت و ۲۵ مورد کمیسیون مربوط به دنبال اعتراض به گواهی صادره بخش معاینات انجام شده است. 

انتهای پیام/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک