دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ساعت ۱۴:۴۰
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری:

پویش کاشت یک میلیارد درخت در اسفراین آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسفراین گفت: هم‌زمان با سراسر کشور پویش کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان اسفراین با تعهد کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال تا پایان ۱۴۰۲ آغاز شد.
پویش کاشت یک میلیارد درخت در اسفراین آغاز شد,

محمد نوری، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسفراین در گفتگو با پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین گفت: هم‌زمان با سراسر کشور پویش کاشت یک میلیارد درخت را در منطقه میان‌دشت شهرستان اسفراین آغاز کردیم.

نوری ادامه داد: تعهد شهرستان اسفراین در سال ۱۴۰۲ مبنی بر کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال است که در سطح اراضی بیابانی منطقه میان‌دشت اسفراین واقع در شمال روستای کلاته حاج علی خان و شمال غرب روستای قاسم خان در محدوده پروژه ذخیره کربن موجود در هوا، خاک و گیاهان، از گونه‌های گیاهی آتریپلکس و قره داغ استفاده شده است.

وی ادامه داد: هر درختی که غرس می‌شود باید نقاط مختصاتی آن در سامانه ساتک ثبت شود و گزارش زنده‌مانی آن بعد از ۴ سال تضمین گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  افزود: کاشت درخت و تغییر پوشش گیاهی، به تغییر اقلیم کمک می‌کند؛ مدتی است که شاهد ریزگردهای زیادی در منطقه هستیم و خراسان شمالی هم دستخوش این ریزگردها شده و تعطیلاتی را به‌واسطه این اتفاق به وجود آورده است که در مناطق بیابانی، مناطقی که دچار خشکسالی شده و مناطقی که تحت چرای بی‌رویه دام قرار گرفته، مراتع به سمت فقیر شدن رفته‌اند  این شرایط باعث می‌شود باتوجه‌به کمبود بارش و نزولات آسمانی، فرسایش‌های بادی اتفاق بیفتد و ریزگردها به مناطق دیگر و مناطق شهری حمل شوند.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ طرح این است که ما بتوانیم از گسترش کانون‌های بحرانی گردوغبار جلوگیری کنیم و با تغییر پوشش گیاهی و سبزینگی باعث وجود رطوبت هوا و بعضاً ایجاد بارش و ترسیب کربن شویم.

نوری در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ هزار نهال پسته غرس شده ۲۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در منطقه میان‌دشت در طرح بیابانی کاشت شده و امروز هم  هزار و ۵۰۰ اصله نهال آتریپلکس و قره داغ تهیه و اقدام به کاشت آنان کردیم.

 

انتهای خبر/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک