دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ - ساعت ۱۷:۲۱
در دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت،

پژوهش تیم دانش‌آموزی در کانون توجه قرار گرفت

دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان شهر اسفراین در دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت تقدیر شدند.
پژوهش تیم دانش‌آموزی در کانون توجه قرار گرفت,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین، دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان شهر اسفراین در کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت به ارائه نتایج تحقیقات خود در زمینه زخم پرداختند.

کیمیا بهادری، زهرا امیری، ستیلا سیدنژاد، فاطمه نورزاد و ریحانه ولیان اعضای تیم پژوهشی دبیرستان فرزانگان اسفراین را تشکیل می‌دهند.

این گروه پژوهشی که تنها تیم دانش‌آموزی شرکت‌کننده در دهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت است پژوهش خود در ارتباط با مشکلات پوستی را ارائه دادند. این ارائه به زبان انگلیسی و فارسی بود و تسلط ارائه‌دهنده این تیم به زبان انگلیسی و موضوع پژوهش در کانون توجه حضار در سالن قرار گرفت.

در این جلسه ضمن تقدیر از این گروه دانش‌آموزی تاکید شد که معلمان شرایطی را فراهم کنند که دانش‌آموزان در جهت حل بر مبنای روش‌های خود گام بردارند و راه‌حل‌های از قبل تعیین‌شده را در اختیار آنها قرار ندهند.

فریده قاسم‌آبادی، مدیر دبیرستان فرزانگان دوره اول شهر اسفراین در این برنامه گفت: اسفراین از شهرهای کوچک ایران به حساب می‌آید و در استان خراسان شمالی قرار دارد. اگرچه از نظر امکانات محروم هستیم اما از نظر توانمندی در جایگاه خوبی قرار داریم. کارسوق مهندسی ژنتیک از سوی سازمان سمپاد به مدارس استعداد درخشان می‌شود و مدارس با توجه به توانایی‌هایی که دارند به کارسوق‌های پیشنهادی ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار علمی بر بستر آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، گفت: توجه به کار علمی در آموزش و پرورش بنیان نهاده می‌شود. تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شرایط و امکانات مورد نیاز برای انجام این پژوهش را فراهم کنیم اگرچه با سختی‌های فراوانی مواجه شدیم.

مدیر دبیرستان دوره اول فرزانگان شهر اسفراین گفت: جالی استاد راهنمای این تیم پژوهشی دانش‌آموزی یعنی نسرین صدوقی به شدت احساس می‌شود. ایشان یک دبیر در سطح مدارس هستند اما با تمام توان از این تیم حمایت کردند و به آنها یاری رساندند.

قاسم‌آبادی گفت: من از انجمن اولیا مربیان مدرسه تشکر می‌کنم که با توجه به توانایی‌های خود توانستند امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه با وجود سختی‌های فراوان توانستیم این گروه پژوهشی دانش‌آموزی را یاری کنیم، اظهار کرد: به طور مثال،به دلیل کمبود امکانات ناچار بودیم برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاه علوم‌پزشکی بجنورد یعنی مرکز استان مراجعه کنیم.

 

انتهای خبر/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک