دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ساعت ۱۱:۱۴
به بهانه دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری؛

رخصت از مُرشد و فرصت برای ورزش قوی

حسینیه امام خمینی در میزبانی از ورزشکاران و قهرمانان حال و هوای ورزشی به خود گرفت.
 رخصت از مُرشد و فرصت برای ورزش قوی,

به گزارش عصراترک به نقل از  خبرگزاری فارس، قهرمانان ورزش کشور و مدال آوران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی صبح روز گذشته اول آذرماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ملاقات ورزشکاران با شخص اول جمهوری اسلامی ایران حواشی جالبی داشت که در زیر می‌خوانید:

* در ابتدای حضور در حسینیه امام خمینی (رحمه الله)، طراحی جایگاهی برای ورزش زورخانه ای کاملا به چشم آمد، تعبیه گود زورخانه، قرارداشتن میل های باستانی و محل قرار گرفتن مرشد، قابل توجه بود. این طراحی فضای حسینیه را شبیه به یک زورخانه کرده بود. 

* پیش از آغاز رسمی مراسم گروهی از کودکان و نوجوانان به اجرای تمرین پرداختند تا در مقابل مقام معظم رهبری به بهترین شکل و آمادگی کامل مراسم را اجرا کنند.

* حدیث نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی که به چشم آمد، «هر که مراتب همت‌ها و عزم‌ها را بالا رود، مردم او را بزرگ شمارند.»

* بسیاری از پیشکسوتان ورزشی از فوتبال، دوومیدانی و وزنه برداری تا بسکتبال و والیبال و دیگر رشته های مختلف ورزشی در حسینیه حاضر بودند.

* تقریبا اکثر روسای فدراسیون ها در کنار برخی از مدیران عامل باشگاه های ورزشی در مراسم حضور داشتند.

* احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و حامد حدادی یکی از ستارگان بی بدیل بسکتبال جزو ورزشکارانی بودند که تقریبا زودتر از سایر ورزشی ها در حسینیه امام خمینی حاضر شدند. محمد حسین مرادمند بازیکن استقلال که به دلیل مصدومیت مدتی از دور از میادین است، یکی از میهمانان ویژه این مراسم بود.

* تقریبا اکثر ملی پوشان کشتی با همراهی پژمان درستکار به صورت گروهی در مراسم حضور پیدا کردند. امیرحسین زارع یکی از کشتی گیرانی بود که در این مراسم به عنوان دومین سخنران به نمایندگی از سایر ورزشکاران صحبت کرد.

* حضور ساره جوانمردی بانوی ورزشکار پاراتیراندازی به همراه فرزند خردسالش در مراسم جالب توجه بود و حال و هوای مدال آوری او در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو را زنده کرد.

* رهبر معظم انقلاب راس ساعت مقرر وارد حسینیه شدند و مورد استقبال ورزشکاران و قهرمانان قرار گرفتند.

* رخصت و ضرب مرشد و اجرای ورزش زورخانه ای توسط باستانی کاران کودک و نوجوانان، هیجان دلنشینی را در فضای حسینیه ایجاد کرد. یکی از باستانی کاران خردسال با ارائه حرکات جالب، حضار را سر ذوق آورد. و در تمامی این لحظات رهبر معظم انقلاب با دقت اجرای مراسم را زیر نظر داشتند. در ادامه ایشان به تمجید از این مراسم پرداختند و فرمودند که ورزشی که اینجا این بچه‌ها کردند، از ورزش زورخانه‌ای که ما در دوره‌ی جوانی دیدیم، انصافاً بهتر بود. هم چرخشان بهتر بود، هم میلشان بهتر بود، هم شنایشان بهتر بود، هم کار پایشان بهتر بود، همه چیزش بهتر بود.
رهبر انقلاب تاکید کردند که سعی شود تا ورزش باستانی، بین المللی شود. 

* پس از اجرای باستانی کاران، وزیر ورزش و جوانان گزارشی را محضر رهبر انقلاب قرائت کردند. کیومرث هاشمی از توجه وزارت ورزش برای بهبود وضعیت رفاه قهرمانان از قبیل مسکن، معافیت سربازی تا تدوین برنامه جامع برای سند پیشرفت ورزش کشور خبر داد. در ادامه تاکید کرد که موضوع عدالت محوری و محرومیت زدایی در ورزش در دستور کار قرار دارد و وزارت ورزش به دنبال حکمرانی عالمانه در فدراسیون های ورزشی و ارتقای دیپلماسی ورزشی است.

* معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته به نمایندگی از ورزشکاران اولین سخنران بود، وی از رهبر انقلاب درخواست کرد برای موفقیت فرزندان ایران زمین در المپیک و پارالمپیک پاریس دعا کنند. وی در صحبت های خود مشکل بزرگ ورزشکاران را مسکن اعلام کرد و درخواست کرد تا برای قهرمانان ورزشی، بیمه و حقوق مادام العمر درنظر گرفته شود.

* رهبر معظم انقلاب در ابتدای سخنان خود چند تشکر را از ورزشکاران به خصوص بانوان داشتند. از رعایت حجاب بانوان ورزشکار و بانوی پرچم دار کشورمان با حجاب چادر تشکر کردند. از بانویی که با مرد نامحرم دست نداد و دیگر ورزشکار مادری که با فرزند خود در سکوی قهرمانی حاضر شد تمجید کردند. ایشان عرق ورزشکاران به سرود ملی، پرچم جمهوری اسلامی ایران  و سجده بر آن را ستودند.

 

 

* تشکر از ملی پوشان که با چفیه وارد زمین مسابقه شدند و ورزشکارانی که مدال های خود را به ملت مظلوم فلسطین و غزه اهدا کردند. رهبر انقلاب این قبیل کارهای ورزشکاران را سبب اعتماد به نفس مردم و ملت ایران دانستند و آن را بخشی از قدرت ملی ایران نامیدند.

* رهبر انقلاب رفتار دوگانه غرب در ورزش را مورد نقد قرار دادند و فرمودند: هروقت نیاز داشته باشند، ورزش را سیاسی می کنند. یک کشور را به خاطر جنگ از ورزش محروم می کنند و به جنایتکاری دیگری توجهی ندارند.

* «ایران قوی، باید ورزش قوی داشته باشد» اولین جمله مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان ورزشی بود. ایشان فرمودند: مسئولان ورزشی می بایست برای رفع مشکل قدیمی ورزش برنامه ریزی کنند. رهبری، نکات وزیر را خوب دانست به شرطی که دنبال شود. 

* ایشان تاکید کردند: مسئولان باید رفتار پدرانه با ورزشکاران داشته باشند و با شنیدن حرف های آن ها ، پاسخگو باشند. نمی‌شود ورزشکار افتخارآفرینی کند و با نیازهای آن ها متناسب رفتار نشود.

* مقام معظم رهبری در پایان بیانات خود اشاره داشتند که حادثه طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرد، که این بیانات با ادبیات ورزشی با تشویق گسترده ورزشکاران و حضار همراه شد.

* پس از پایان بیانات مقام معظم رهبری، ورزشکاران برای عرض ارادت نزد ایشان رفتند و یکی از ورزشکاران، انگشتر رهبر انقلاب را درخواست کردند و ایشان انگشتر را به وی اهدا کردند.

* در پایان مراسم، ورزشکاران ناهار را میهمان مقام معظم رهبری بودند.

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک