سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ساعت ۷:۵۷
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:

شهرستان مانه بیشترین جمعیت شتر را دارد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: شهرستان مانه بیشترین جمعیت شتر را دارد.
شهرستان مانه بیشترین جمعیت شتر را دارد,

به گزارش  عصراترک به نقل از روابط‌عمومی دامپزشکی خراسان شمالی، حمید رمضانی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با فرماندار شهرستان جدید التاسیس مانه منوچهر یوسفی در شهر پیش قلعه دیدار و گفتگو نمود.

رمضانی در این دیدار بر ظرفیت‌های پرورش دام در شهرستان مانه و پراکندگی شهرستان تأکید کرد و افزود: این شهرستان یکی از مسیرها و گذرگاه‌های دام‌های عشایر است و بیشترین جمعیت شتر را دارد و همچنین به دلیل قرارگرفتن شهرستان در مسیر رودخانه اترک استان، محل سکونت پرندگان مهاجر است، بنابراین در بحث کنترل و پیشگیری از آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان باید مورد رصد و پایش قرار گیرد.

 مدیرکل دامپزشکی استان افزود: تا زمان تعیین محل و کارشناس دامپزشکی شهرستان مانه، مسئول شبکه دامپزشکی سملقان، شرکت در جلسات شورای اداری و دیگر مسائل مربوطه را بر عهده دارد.

همچنین تا زمان آماده‌شدن زیرساخت‌های شهرستان مانه با هماهنگی شهرداری سملقان از ظرفیت‌های کشتارگاه دام شهرستان مذکور استفاده و بهره‌مند گردند.

وی بر ارتقای کشتارگاه‌های دام و دیگر واحدهای نگهداری دام از سنتی به صنعتی و جذب اعتبارات در این جهت توسط فرماندار مانه تأکید نمود.

در این سفر یک‌روزه رمضانی از مراکز بخش خصوصی شهر پیش قلعه بازدید و اظهار داشت: با وجود یک داروخانه دامپزشکی و یک درمانگاه فعال در شهر پیش قلعه (مرکز شهرستان) در پاسخگویی به دامداران و ارائه خدمات درمان و پیشگیری مشکلی وجود ندارد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک