دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی‌نامه شهید محمود عباسپور

شهید محمود عباسپور فرزند قربان در نهم خردادماه سال ۱۳۴۱ در روستای حسن‌آباد از توابع شهرستان اسفراین، استان خراسان به دنیا آمد.
برگی از زندگی‌نامه شهید محمود عباسپور,

به گزارش عصراترک، نوگلی زیبا که در نهم خرداد ۱۳۴۱ در روستای حسن آباد اردغان اسفراین با ورودش به منزل قربان عباسپور ، فضای خانه آن‌ها را مطعر و پر از شادی و شعف کرد به سبب عشق و ارادت خاص والدین به خاتم پیامبران و ائمه اطهار محمود نام گرفت.


محمود عباسپور دوران پنج ساله ابتدایی را در روستای زادگاهش با موفقیت و رتبه ممتاز به پایان رساند بعلت نبودن مدرسه راهنمایی جهت ادامه تحصیل به شهر اسفراین هجرت کرد. در دوره راهنمایی فردی پرتلاش و سخت کوش بود علاقه خاصی به شرکت در مجالس مذهبی داشت در ماه‌های محرم و صفر با حضور مستمر در مسجد در مراسم سینه‌زنی و نوحه‌خوانی شرکت می‌کرد، روزهای تعطیل به روستا می‌رفت  و در کارهای کشاورزی به والدین کمک می‌کرد.


از اواخر سنین دوره راهنمایی علاقه زیادی به ورزش کاراته پیدا کرد و در کاراته نوجوانی برجسته و ممتاز بود.


پدرش درباره نوجوانی محمود می‌گوید: محمود فردی مقید و معتقد به اصول اسلامی بود.مردم روستا برای او احترام خاصی قائل بودند زیرا در نوجوانی الگو و نمونه بود، در برابر مشکلات صبور بود و صبر را یکی از صفات مومنان و صالحان می‌دانست، در مراسم مذهبی واعیاد اسلامی مداحی می‌کرد.


وی بعد از اتمام دوره سه ساله راهنمایی جهت ادامه تحصیل وارد هنرستان دکتر علی شریعتی شد و در رشته اتومکانیک مشغول به تحصیل شد.


در دوران تحصیل در هنرستان با افکار امام خمینی(ره) آشنا شد،طولی نکشید که خود یکی از مبلغان اندیشه‌های امام خمینی شد، در این زمان در کنار تحصیل فعالیت‌هایی از جمله فعالیت در انجمن اسلامی هنرستان، مبارزه با مفاسد شرکت داشت.


در سال ۱۳۵۷ که اعتراضات مردم به اوج خود رسیده بود او هم دوشادوش مردم در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می‌کردند همراه دوستانش به پخش اطلاعیه‌ها و نوشتن شعار روی دیوارهای منازل می‌پرداخت.


از ابتدای تاسیس بسیج به فرمان امام رحمت الله به عضویت پایگاه مقاومت در آمد و در ابعاد مختلف تبلیغی ، تدارکات و کارهای دفتری مشغول فعالیت بود.


شب‌ها در پایگاه مشغول نگهبانی و گشت بود به قرائت قران و مجالس قرانی علاقه‌مند بود حتی الامکان نماز شب را به جا می‌آورد.


فردی مسئولیت پذیر ، شجاع و نترس بود و در شرایط سخت مناطق عملیاتی بسیار مقاوم و صبور بود، او معاون دوم گردان بود به سبب اخلاق و رفتار خوبی که داشت در بین رزمندگان محبوبیت خاصی داشت.


همیشه با سخنرانی‌های جذاب در گردان رسول الله و برگزاری کلاس‌های عقیدتی به ارشاد رزمندگان می‌پرداخت.


محمود عباسپور سه بار به مناطق عملیاتی اعزام شد، بار اول و دوم به عنوان آر پی جی زن و پیک و در مرحله سوم به عنوان نیروی خط شکن در جبهه مشغول مبارزه با دشمان شد.


سرانجام در غروب روز ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۵ در جاده ارومیه به مهاباد به کمین دشمن ضد انقلاب برخورد و به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت نائل شد.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک